تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,387 |
تعداد مقالات | 34,316 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,992,433 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,705,085 |
واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی) | ||
فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی | ||
مقاله 6، دوره 11، شماره 41، آذر 1394، صفحه 141-159 اصل مقاله (321.36 K) | ||
نویسنده | ||
مصطفی حاتمی* | ||
تاریخ دریافت: 14 مهر 1395، تاریخ بازنگری: 10 بهمن 1396، تاریخ پذیرش: 14 مهر 1395 | ||
چکیده | ||
نظریههای تربیتی، دیدگاههایی هستند دربارهٔ تعلیم و تربیت که بر اساس آنها فرآیند یاددهی و یادگیری انجام میشود. نظریههای تربیتی کارکردهای گوناگونی دارند که کارکرد راهنمایی و اثرگذاری آنها بر فرآیند یاددهی و یادگیری، اهمیّت ویژهای دارد؛ زیرا این کارکرد مبنای تصمیمگیریها، برنامهریزیها و نیز مبنای عمل در کلاس درس است و اصول، اهداف، روشهای تدریس، انتخاب محتوا و روشهای ارزشیابی بر اساس آنها شکل میگیرد. در این پژوهش، دیدگاه نظریهٔ تربیتی اسلام دربارهٔ هر کدام از عناصر بالا بررسی میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
اسلام؛ برنامهٔ درسی؛ یاددهی و یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 717 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 421 |