| تعداد نشریات | 54 |
| تعداد شمارهها | 2,551 |
| تعداد مقالات | 36,121 |
| تعداد مشاهده مقاله | 16,162,779 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 7,327,632 |
واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی) | ||
| فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی | ||
| مقاله 6، دوره 11، شماره 41، آذر 1394، صفحه 141-159 اصل مقاله (321.36 K) | ||
| نویسنده | ||
| مصطفی حاتمی* | ||
| تاریخ دریافت: 14 مهر 1395، تاریخ بازنگری: 10 بهمن 1396، تاریخ پذیرش: 14 مهر 1395 | ||
| چکیده | ||
| نظریههای تربیتی، دیدگاههایی هستند دربارهٔ تعلیم و تربیت که بر اساس آنها فرآیند یاددهی و یادگیری انجام میشود. نظریههای تربیتی کارکردهای گوناگونی دارند که کارکرد راهنمایی و اثرگذاری آنها بر فرآیند یاددهی و یادگیری، اهمیّت ویژهای دارد؛ زیرا این کارکرد مبنای تصمیمگیریها، برنامهریزیها و نیز مبنای عمل در کلاس درس است و اصول، اهداف، روشهای تدریس، انتخاب محتوا و روشهای ارزشیابی بر اساس آنها شکل میگیرد. در این پژوهش، دیدگاه نظریهٔ تربیتی اسلام دربارهٔ هر کدام از عناصر بالا بررسی میشود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اسلام؛ برنامهٔ درسی؛ یاددهی و یادگیری | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 840 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 508 |
||