تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,456 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,397 |
به من بگو چه رنگه (ص28 و 29) | ||
سنجاقک | ||
مقاله 14، دوره 13، فروردین 1395-133، فروردین 1395، صفحه 28-29 | ||
نوع مقاله: سرگرمی | ||
تاریخ دریافت: 12 خرداد 1395، تاریخ پذیرش: 12 خرداد 1395 | ||
اصل مقاله | ||
بازی بازی نبازی به من بگو چه رنگه؟ منصوره عربخراسانی هدف بازی: آشنایی با برخی ویژگیهای فصل بهار و آموزش رنگها. وسایل لازم: دامن سبزرنگ و تصویری از گل و شکوفه و سبزه. شرح بازی: بچّهها دستهایشان را به هم میدهند و دایرهای میسازند. یک نفر وسط دایره مینشیند. او در نقش خانمبهار است. با دامنی سبز که مشغول گلدوزی است. بچّهها دور خانمبهار میچرخند و این شعرها را میخوانند. پس از اینکه خانمبهار نام رنگ را گفت، بچّهها در اتاق میدوند و به آن رنگ دست میزنند. سپس با شمارش خانمبهار سر جای خود قرار میگیرند و دوباره میچرخند. این بازی بُرد و باخت ندارد. بچّهها: خانمبهار خانمبهار: بله! بچّهها: چی میدوزی رو دامنت؟ خانمبهار: هزارتا بلبل میدوزم لاله و سنبل میدوزم بچّهها: لالهی تو چه رنگه؟ خانمبهار: لالهی من قرمزه و قشنگه خانمبهار: لاله و سنبل میکارم همینجا نه یکی و نه دوتا، یه عالمه هزارتا بچّهها بعد از شمارش خانمبهار به جای خود برمیگردند و دوباره میچرخند. بچّهها: خانمبهار خانمبهار: بله! بچّهها: چی میدوزی رو دامنت؟ خانمبهار: شکوفه بچّهها: شکوفههات چه رنگه؟ خانمبهار: شکوفههام سفیده به رنگِ اون کی دیده؟ این بار تصویر شکوفه را نشان میدهد، سپس مشغول دوختن آن در بالای دامنش میشود. این بار بچّهها به دنبال رنگ سفید میروند. خانمبهار: شکوفهها رو میدوزم این بالا نه یکی و نه دوتا، یه عالمه هزارتا بچّهها بعد از شمارش خانمبهار به جای خود برمیگردند و دوباره میچرخند. بچّهها: خانمبهار خانمبهار: بله! بچّهها: سبزهی تو چه رنگه؟ خانمبهار: سبزِ به رنگ چمنه به رنگ دامن منه این بار بچّهها به دنبال رنگ سبز میروند. خانمبهار: رو دامنم سبزه میدوزم حالا نه یکی و نه دوتا، یه عالمه هزارتا سپس بچّهها به جای اول خود برمیگردند و دور خانمبهار میچرخند. این بازی میتواند با رنگهای دیگر ادامه پیدا کند. در پایان، همه باهم این شعر را میخوانند: چه رنگارنگه بهار از همه رنگه بهار پر از گل و شکوفهست چهقد قشنگه بهار! | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 228 |