تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,075 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,024 |
رهنمودهاى مقام معظم رهبرى | ||
پاسدار اسلام | ||
مقاله 1، دوره 1388، شماره 16، تیر 1388 | ||
تاریخ دریافت: 16 خرداد 1396، تاریخ بازنگری: 07 دی 1403، تاریخ پذیرش: 16 خرداد 1396 | ||
اصل مقاله | ||
حضور نزدیک به 40 میلیونى مردم در پاى صندوقهاى رأى یک افتخار براى نظام اسلامى است که همه رأى دهندگان با سلایق مختلف در این حماسه بزرگ سهیم هستند و وظیفه همه، پاسدارى از این اتحاد ملى است.
در همه انتخاباتها همواره تأکید بر حضور بیشتر و گسترده مردم در انتخابات بوده است زیرا این حضور به معناى آگاهى مردم و رأى آنها به نظام اسلامى و تجلّى وحدت و عزّت ملى است.
اینکه تصوّر شود در یک طرف 24 میلیون نفر و در طرف دیگر 14 میلیون نفر قرار دارند خطاى بزرگى است زیرا آن کسانى که به رئیس جمهور منتخب و همچنین کاندیداهاى دیگر رأى دادند، همه به یک اندازه دلبسته و معتقد به نظام اسلامى هستند.
در انتخابات، رأى دهندگان در گزینش افراد داراى اختلاف سلیقه هستند اما در اعتقاد به نظام و پشتیبانى از جمهورى اسلامى، همه داراى یک نظر و دیدگاه هستند.
در ایام تبلیغات انتخابات، مردم، در فضایى با نشاط و فعالانه در خیابانها حضور داشتند و از نامزدهاى مورد علاقه خود بدون هیچگونه درگیرى و نزاعى حمایت مىکردند که این مسئله نشان دهنده وجود مردم سالارى واقعى در نظام اسلامى است.
این فضاى دوستانه نباید بعد از انتخابات به فضاى تقابل و خصومت تبدیل شود زیرا هر دو گروه از رأى دهندگان از ملت ایران و معتقد به نظام اسلامى هستند.
البته قاعده مردم سالارى این است که اکثریت به اقلیت تقدّم پیدا مىکند ولى این به معناى ایجاد تعارض و دشمنى نیست و همه وظیفه دارند مانع از شکلگیرى فضاى کدورت و تعارض شوند.
این اشکالات حتماً باید رسیدگى شوند و من از شوراى محترم نگهبان و وزارت کشور مىخواهم اشکالات مطرح شده، دقیقاً بررسى شوند تا شبههاى باقى نماند.
اگر بررسى اشکالات مستلزم شمارش مجدد برخى صندوقها بود، این کار نیز حتماً با حضور نمایندگان ستادها انجام شود تا براى همه اطمینان بوجود آید.
با وجود آنکه مسؤولان برگزارى انتخابات در دورههاى متعدد گذشته از سلایق مختلف بودهاند من به آنها اعتماد کردهام ولى این اعتماد نباید مانع از بررسى شبههها و اشکالات و روشن شدن حقایق شود.
این افتخار بزرگ را که حتى رسانههاى بیگانه آن را فوق العاده خواندند باید حفظ شود زیرا این افتخار متعلق به مردم و همه رأى دهندگان است.
هم، آن کسانى که اکثریت را بدست آوردهاند و هم کسانى که موفق به کسب اکثریت نشدهاند باید با صبر و بردبارى و حفظ ظرفیت لازم، در رفتار و حرکات خود مراقبت کنند.
ظرفیت و تحمّل پیروزى و عدم پیروزى کار آسانى نیست زیرا این موضوع یکى از فضایل انسانى است که باید فرهنگ آن در میان نخبگان و آحاد مردم ترویج شود.
این تخریبها و کارهاى زشت و بعضى جنایاتى که اتفاق افتاد مربوط به مردم و حامیان نامزدها نیست بلکه مربوط به اخلالگران است و همه باید در مقابل آن بایستند و صریحاً اعلام موضع کنند.
مبادا کسى توهم کند که این افراد طرفداران فلان نامزد هستند، این افراد با اصل نظام و آرامش کشور مخالف هستند.
این افراد طرفدار اغتشاش و تشنج هستند و اگر نتایج انتخابات غیر از این هم مىشد، قطعاً چنین حوادثى پیش میآمد.
هیچ کس نباید کارى را انجام دهد که تشنج آفرین باشد و همه باید صراحتاً بگویند که تشنج و اغتشاش خواسته آنان نیست.
دو جناح و دو گروه یکدیگر را عصبانى نکنند چه آن کسانى که نامزد مورد علاقه آنها پیروز شده و چه آن کسانى که نامزد آنها پیروز نشده است همه باید بر محور اصلى که حضور در صحنه انتخابات و دفاع از نظام است متمرکز شوند.
امروز همه تکلیف داریم تا از هویت جمعى کشور و نظام دفاع کنیم و نگذاریم مردم در مقابل یکدیگر قرار گیرند، و این اقدام موجب خشنودى حضرت ولى عصر(عج) و جریان رحمت الهى در کشور خواهد شد. (23/2/)88
على حقیقت ناشناخته
من این روز مبارک را بر تمام مسلمین و بر ملت شریف ایران و...تبریک عرض مىکنم. این روز، روزى است که على ابن ابیطالب سلام اللّه علیه که باب وحى و امانتدار وحى بود متولد شد و این روزى است که قرآن کریم و سنت رسول اکرم به ولادت این مولود بزرگ مفسّر پیدا کرد و پشتوانه وحى و پشتوانه اسلام بوجود این مبارک مولود قوى شد که اتمام بعثت به وجود این مولود بزرگ شد و باید بگوئیم فتح باب وحى و تفسیر وحى و ادامه وحى به وجود مقدّس این سرور. و من این روز را که هم روز بعثت است و هم روز ولایت است و هم روز نبوّت است و هم روز امامت است، به همه آقایان و همه ملت تبریک عرض مىکنم. (28/2/)60
ما با کدام مؤونه و با چه سرمایهاى مىخواهیم درباره شخصیت على ابن ابى طالب، از حقیقت ناشناخته او صحبت کنیم؟ اصلاً على(ع) یک بشر ملکى و دنیایى است که ملکیان از او سخن گویند یا یک موجود ملکوتى است که ملکوتیان او را اندازهگیرى کنند؟ اهل عرفان درباره او جز با سطح عرفان خود و فلاسفه و الهیون جز با علوم محدوده خود با چه ابزارى مىخواهند به معرفى او بنشینند؟ تا چه حد او را شناختهاند تا ما مهجوران را آگاه کنند؟ دانشمندان و اهل فضیلت و عارفان و اهل فلسفه با همه فضایل و با همه دانش ارجمندشان، آنچه از آن جلوه تام حق دریافت کردهاند، در حجاب وجود خود و در آینه محدود نفسانیت خویش است و مولا غیر از آن است. پس اولى آن است که از این وادى بگذریم و بگوئیم على ابن ابیطالب فقط بنده خدا بود و این بزرگترین شاخصه اوست که مىتوان از آن یاد کرد، و پرورش یافته و تربیت شده پیامبر عظیم الشأن است و این از بزرگترین افتخارات اوست. کدام شخصیت مىتواند ادعا کند که عبداللّه است و از همه عبودیتها بریده است، جز انبیاء عظام و اولیاء معظم که على(ع) آن عبد وارسته از غیر و پیوسته به دوست که حجب نور و ظلمت را دریده و به تمدن و به معدن عظمت رسیده است، در صف مقدم است. و کدام شخصیت است که مىتواند ادعا کند از خردسالى تا آخر عمر رسول اکرم در دامن و پناه و تحت تربیت وحى و حامل آن بوده است جز على ابن ابیطالب که وحى و تربیت صاحب وحى در اعماق روح و جان او ریشه دوانده پس او بحق عبداللّه است و پرورش یافته عبداللّه اعظم. (27/2/)60
نکتهاى که در این ولادت است اینکه ما باید پیرو یک چنین انسان کاملى باشیم که در همه ابعاد متخصصین براى ایشان تواضع مىکنند. در هر بعدى اگر کسى بخواهد مَثَل بزند، به ایشان مثل میزند. در بعد زهد و علم، و در بعد رحمت به مستضعفین و مستمندان، و در بعد جنگ و شجاعت، و خلاصه در همه ابعاد به ایشان مثل زده مىشود. و در حقیقت یک موجود هزار بُعدى است ما باید تابع یک همچو موجودى باشیم هر چند که کسى نمىتواند حتى یک هزارم هم شبیه ایشان باشد لکن به آن اندازهاى که مىتوانیم باید از ایشان تبعیت کنیم، از تعهدى که به اسلام داشت و از اینکه همه چیزش را براى اسلام داد. (26/2/)62
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 87 |