
تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,408 |
تعداد مقالات | 34,617 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,341,198 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,871,533 |
دانستیهائی از قرآن | ||
پاسدار اسلام | ||
مقاله 1، دوره 1366، شماره 74، بهمن 1366 | ||
تاریخ دریافت: 16 خرداد 1396، تاریخ بازنگری: 04 اسفند 1403، تاریخ پذیرش: 16 خرداد 1396 | ||
اصل مقاله | ||
دانستنیهایی از قرآن صهیونیسم پلیدترین چهر تاریخ !$oYøÒs%ur 4n<Î) ûÓÍ_t/ @ÏäÂuó Î) Îû É=»tGÅ3ø9$# ¨bßÅ¡øÿçGs9 Îû ÇÚöF{$# Èû÷üs?§tB £`è=÷ètGs9ur #vqè=ãæ #ZÎ62 ÇÍÈ #sÎ*sù uä!%y` ßôãur $yJßg8s9ré& $oY÷Wyèt/ öNà6øn=tæ #Y$t6Ïã !$uZ©9 Í<'ré& <¨ù't/ 7Ïx© (#qß$yÚsù @»n=Åz Í$tÏe$!$# 4 c%x.ur #Yôãur Zwqãèøÿ¨B (اسراء- آیات 4و 5) ما به بنی اسرائیل در کتاب «تورات» اعلام نمودیم که بطور حتم دوبار در زمین (فلسطین) فساد و برتری جوئی خواهند نمود، چون وعده (انتقام) نخستین فرا رشد، بندگان رزمآور و سختکوش خویش را بر ضدّ شما برمیانگیزیم تا درون خانها به جستجوی شما پردازند و ای وعدهای است قطعی و انجامپذیر. وقضینا: بهمعانی مختلفی به کار رفته ولی در اینجا چنانچه راغب میگوید بهمعنی «اعلمناهم» است یعنی ما به بنیاسرائیل اعلام کردیم و خبر دادیم. فیالأرض: الأرض به قرینه و آیات بعد، سرزمین فلسطین است. خلال الدیار: دیار به معنی خانههاست واینکه «دیارهم» نیامده شاید برای این است که آن خانهها مربوط به صهیونیستها نیست. قومی پلید در سرزمینی پاک فلسطین که خساتگاه بسیاری از پیامبران بزرگ الهی و مسجدالاقصی در آن واقع است، در اسلام از قداست و حرمتی مخصوص برخوردار است و لذا در سوره «مائده» از ن به «الأرض المقدسة» سرزمین مقدس- یاد شده و در سوره «اسراء» فرموده «بارّکنا حوله» - اطراف مسجدالاقصی رامبارک و پربرکت قرار دادیم و بفرموده امیرمؤمنان علیهالسلام: «صلوة فی بیت القدس الف صلوة»[1]- ثواب یک نماز در بیت المقدس برابر با ثواب هزار نماز است. و بدلیل همین قداست است که در مسیر معراج بزرگترین انبیاء عظام الهی حضرت محمد صلی الله علیه و آله واقع شده است، ولی تأسف اینجا است که چنین سرزمین پاک و مقدس در اشغال پلیدترین موجودات تاریخ قرار گرفته است. صهیونیسم سنبل پلیدی قرآن کریم روی تمام جریاناتی که میتوانستهاند در هر عصری از تاریخ اسلام بعنوان خطری جدّی برای امت اسلامی تلقی گردند، با حسّاسیّت بسیار تکیه نموده و چهره طرفدارن آنها را با تمام خوی خصلتهای زشتشان به تصویر کشیده است تا جامعه اسلامی با شناختی صحیح با آنان برخورد نمایند؛ در این رابطه آیات مختلف و فراوانی در قرآن کریم به معرفی یهود وتوطئههای این همیشه مفسدین فی الأرض اختصاص یافته است و از آنجمله در سوره بقره آیه 87 میفرماید: «افکلّما جائکم رسول بما لا تهوی انفسکم استکبرتم ففریقاً کذّتم و فریقاً تقتلون» آیا هرگاه پیامبری به سوی شما برانگیخته شد که برنامههای او مخالف با خواستهای شما بود، تکبّر ورزیده، عدهی از آنان را تکذیب و گروهی را به قتل رساندید. و سپس در آیات دیگری از همین سوره آنان را بعنوان سنگدلانی، سختتر از سنگ که حتی بر هم کیشان خویش ترحّم نورزیده و به قتل و آواره ساختن آنان از شهرهایشان میپردازند، اشاره میفرماید؛ بنابراین چه انتظاری از آنان که در مورد غیر همکیشان خویش، به چنان اعمالی خشونتآمیز وحشیانه دست نزنند؟! بنابراین، یهویدان سنبل هر زشتی و پلیدی و صهیونیسم نمونهای بارز از این قوم همیشه پلید و ناپاک تاریخ است. پس آیا با توجه به این حقیقت مسلمانان میتوانند اجازه دهند، قومی با چنین خباثت و ناپاکی در سرزمینی به آن قداست و پاکی لانه نموده و نسبت به مسلمانان فلسطینی- ساکنان اصلی آن- بخصوص در این روزها قساوت و بیرحمی را تا این حدّ برسانند و اگر سران مرتجع و مزدور و احزاب سیاسی عرب از کنار این مسأله، بیتفاوت بگذرند، بیگان خداوند به چنین جنایتی در حق مسلمین رنجدیده و محروم اراضی اشغالی رضایت نخواهد داد و چنانچه در آیات سوره «اسراء» وعده قطعی داده است انشاء الله بزودی بندگانش را که داری یاسی شدیدند برای خاتمه دادن به چنین جنایتی برخواهد انگیخت. مردان پیکار منظور از این مجاهدان سختکوش و پیکارجو کیست؟ در سوره «محمد ص»، آیه 38، خطاب به قوم عرب میفرماید: «و ان تتولّوا یستبدل قوما غیرکم ثمّ لایکونوا امثالکم» و چنانچه (از جهاد مالی و جانی در راه خداوند) سرپیچی نمائید، خداوند گروه دیگری ار (در عمل به این مسئولیت) به جای شما خواهد آورد که مانند شما نخواهند بود. جمعی از اصحاب بهنگام نزول ین آیه از رسول خدا- صلی الله علیه و آله- سؤال نمودند: «من هؤلاء الذین ذکرالله فی کتابه؟» این جمعی که خداوند در این آیه به آنان اشاره فرموده است، کیانند؟ پیامبر با دست گذاشتن بر روی پای سلمان فارسی فرمود: «هذا وقومه»- این مرد و قوم او ست. مردم مظلوم فلسطین با این هه رنجی که در طول سالیان دراز کشیدهند، سرانجام به این نتیجه رسیدهاند که سران مزدور و مرتجعی که خود را قیّم آنان قلمداد نموده و حق تصمیمگیری را با عربی جلوه دادن مسأله فلسطین بخود اختصاص دادهاند! هرگز به مسئولیت اسلامی خود عمل ننمودهاند واخیراً در کنفرانس عمان ثابت نمودند که بعد از این عمل نخواهند نمود، و از اینرو چشم انتظار به یاری و حمایت رزمندگان سخت کوش و پیکار جوی ملت مسلمان ایران گشودهاند؛ ملّتی که پیش از پیروزی انقلابش به رهنمود رهبر مستضعفان جهان شعار «امروز ایران، فردا فلسطین» را در تظاهرات میلیونی خویش فریاد مینمود و پس از تحمیل جنگ از سوی احزاب صهیونیستی بعثی عراق «راه قدس از کربلا میگذرد» را شعار و عمل خود قرار داد، بطور قطع به این انتظار جامه عمل خواهد پوشید و انشاء الله آن فردائی که در شعار وعده آن را به مسلمانان در بند فلسطین میداد بزودی فرا خواهد رسید و بفرموده خداوند نزدیک است. «الیس الصبح بقریب» روایاتی که در تفسیر آیه یاد شده وارد گردیده است همه تأکید بر اهمیت این حقیقت است که خداوند این مجاهدان نستوه و رزمندگان خستگیناپذیر را برای این مسئولیت خطیر انتخاب فرموده است. امام صادق علیه السلام با اشاره به اینکه برانگیخته شدن این «عباد اولی بأس شدید» زمانی است که هنگام نصرت و یاری خون مقدس حضرت امام حسین علیهالسلام فرا رسد میفرماید: «قوم یبعثهم الله قبل خروج القائم»[2] آنها مردمی هستند که خداوند پیش از ظهور حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه، آنان را برانگیزاند. امام ششم علیهالسلام بهنگام قرائت آیه یادشده سه بار فرمود: «هم والله اهل قم»[3] بخدا سوگند آن- مردان رزمآور و سخت کوش- اهل قم می باشند. و انشاء الله قم که در انقلاب و رهائی ملت خویش پیشگام بوده، در نجات ملت ستمدیده فلسطین از چنگال خون آشامان صهیونیسم نیز پیشاهگ این ملت قهرمان و شهیدپرور خواهد شد.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 87 |