تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,122 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,039 |
فساد و بد حجابی کودتائی خزنده علیه انقلاب اسلامی | ||
پاسدار اسلام | ||
مقاله 1، دوره 1368، شماره 90، خرداد 1368 | ||
تاریخ دریافت: 16 خرداد 1396، تاریخ بازنگری: 07 دی 1403، تاریخ پذیرش: 16 خرداد 1396 | ||
اصل مقاله | ||
ارزشهای اسلام و انفلاب را پایداری کنیم (5) حجة الاسلام محمد تقی رهبر فساد و بد حجابی کودتائی خزنده علیه انقلاب اسلامی با آغاز بهار و فصل گرما، همه ساله عنوان ساختن موسمی مبارزه با فساد و مظاهر آن از جمله بدحجابی، در سخنرانی ها و خطابه ها و نوشته ها و از سوی نهادهای قضائی و انتظامی، بعد جدیدی می گیرد و بدون اینکه کاری اصولی صورت پذیرد پس از چندی موج آن به سلامت می گذرد! طرح مساله از سوی هر کس و هر نهادی باشد هم یک وظیفه است و هم ناشی از احساس مسئولیت و عرق مذهبی و سوز انقلابی و در این، جای گفتگو نیست.آنچه جای بحث است این است که برای حل این مشکل(همانند دیگر مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی، چون تورم، گران فروشی، احتکار، بازار سیاه، چند نرخی و سوء استفاده ها و نابسامانیهای آشکار اداری و...) تا کنون بیش از آنچه طبع انقلاب و شور عمومی و فضای اسلامی ایجاب می کرده و مظاهر فساد را تا حدود زیادی محدود و منزوی ساخته است، نه طرح قابل توجهی داشته ایم و نه در اجرا، توفیقی اطولی و محسوس کسب کرده ایم و بالاخره از حرف، تجاوز نکرده ایم و افراد یا شبکه های مساله آفرین و مروج فساد هم تدریجا آسوده خاطر شده و در برابر موج تبلیغات موسمی ما مصونیت پیدا کرده اند. سؤال این است که چرا پس از ده سال که از انقلاب و استقرار نظام اسلامی می گذرد ما نتوانسته ایم بر امواج لجام گسیخته فساد فائق آئیم و سردمداران فساد را ـ که همان عمال استکبار جهانی هستند و دست اندکار کودتائی خزنده علیه ارزشهای اسلامی و انقلابی می باشند ـ مایوس نمائیم؟! حال اینکه موج فساد آن قدر گسترش یافته که حتی دامن بسیاری از نوجوانان و دانش آموزان مدارس را گرفته است. و اگر وضع بدین منوال پیش رود در آینده ای نه چندان دور، پشتوانه انقلاب که روح مذهبی و اخلاقی است در روح جوانان به ضعف گرائیده و زمینه نفوذ و سلطه دشمنان را فراهم می سازد.
ضرورت ریشه یابی مساله در این مساله مانند هر مساله دیگری باید به جستجوی علل و عوامل پرداخت، که بدون شناخت آنها ره جوئی مفهوم ندارد. گرچه ریشه یابی مساله فساد و ابعاد آن مجالی گسترده و تحقیقات وسیع تری را می طلبد که در مطالعات اجتماعی باید بدان پرداخت، اما در این مقال به برخی از عل و ریشه ها به طور گذرا و سریع نظر می افکنیم و صاحب نظران را به ارائه راه حل های لازم دعوت می کنیم و در خلال بحث دیدگاههای خود را به طور اجمال یادآور می شویم:
توطئه های دشمنان اسلام 1ـ کینه ها و توطئه های دشمنان اسلام، به ویژه صلیبی ها و صهیونیست ها که از دیرباز اسلام را مورد تهاجم قرار داده اند و هر وسیله و ترفند ممکن از جمله ترویج فساد و اشاعه منکرات و ایجاد تزلزل در معتقدات و اهانت به مقدسات را به کمک می گیرند. تاریخ اسلام از این صحنه های تلخ بسیار دارد. برای نمونه ماجرای اندلس (اسپانیا) را می توان به یاد آورد. هنگامی که مسلمانان توانستند از تنگه جبل الطارق عبور کرده و با پشت سر نهادن دریا، دروازۀ اروپا را بگشایند و تمدن اسلامی را در آن سرزمین بنیان نهند و سایه رحمت اسلام را بر سر میلیون ها انسان بگسترانند، توطئه های گوناگون صلیبی ها بالاخره در بعد اخلاقی و فرهنگی فائق آمد و قدرت و صولت مسلمین را در هم شکست و فاجعه دردناک سقوط اندلس اسلامی را به دنبال آورد و سرآغاز جنگ های صلیبی و قتل عام های وحشیانه مسلمانان به دست صلیبیان گردید. توطئه های صلیبی های مسیحی در این ماجرای اسفبار جز ترویج فساد نبود که در چارچوب آزادی های لجام گسیخته، مشروبات الکی، آمیزش پسران و دختران و ترویج فرهنگ مسیحی به اجرا در آمد... . نفوذ فرهنگ و اخلاق مبتذل غربی در جوامع اسلامی طی قرن اخیر و مساله کشف حجاب در کشورهای اسلامی و ترویج موارد دیگر فساد صادراتی از غرب در همین راستا شکل گرفت که نمونه آن را در ایران عصر ستم شاهی دیدیم و در کشورهای اسلامی دیگر نیز بدون استثناء ادامه آن جریان را مشاهده می کنیم. با پیروزی انقلاب اسلامی و غلبه فرهنگ اسلام بر فرهنگ استعماری، در شعاع تب و تاب انقلاب، یورش بی امان علیه مظاهر فساد آغاز گردید و دژهای آن یکی پس از دیگری فرو ریخت و دگرگونی بنیادین در همه ارزش ها پدید آمد که این را در کنار همه مشکلات طبیعی و مصنوعی موجود، می بایست از موفقیت های چشمگیر و بسیار مهم انقلاب تلقی کرد و سنت و سیره و اخلاق و شعارات اسلامی جایگزین ارزش های منحط طاغوتی گردید و در این واقعیت جای گفتگو نیست... اما هرگز نباید پنداشت ماجرای جنگ فرهنگ و اخلاق پایان یافته که به اعتقاد ما در فضای کنونی جامعه و جهان، تازه اول راه است و درست در همین لحظات است که سنگربندی های جدیدی شروع می گردد و دشمن با تجدید قوا در مقام هجوم دیگری است و ما باید برای مقابله با این حمله آماده باشیم. ساده اندیشی است اگر تصور کنیم مساله ترویج فساد و لاابالی گری مشتی زنان و مردان تنها از لاقیدی و سست اعتقادی و رسوبات فرهنگ طاغوتی ناشی می گردد و در این بی حرمتی به ارزشها و اخلاق اجتماعی، تذکرات و هشدارها و تهدیدهای ما را هم به چیزی نمی گیرند. شک نیست که این عامل نیز مهم است و جداگانه از آن بحث خواهیم کرد، اما در کنار این عامل، از عامل مهم تری که همان توطئه استکباری است نباید غفلت ورزید. استعمار پیر از تجارب مکرری که روی جوامع اسلامی و کشورهای تحت سلطه به طور عموم داشته، این درس را آموخته است که هر گاه در صحنه سیاسی نظامی شکست خورد حمله ای دیگر از دیگر جبهه آغاز کند. یعنی از ناحیه فرهنگ و اخلاق، بدین گونه که تدریجا مغزها را سست نماید و اخلاق را به ابتذال بکشاند. این توطئه از حمله نظامی عمیق تر و دیر پای تر و خطرناکتر است. زیرا حمله نظامی صلابت و مقاومت ملت را تحت هر عنوانی ـ ملی یا دینی ـ بر می انگیزد و به عکس العمل وا می دارد، اما توطئه اخلاقی و فرهنگی انسان ها را تدریجا از درون می پوساند و بدون این که خود متوجه باشند و به اضمحلال و نابودی می کشاند. استراتژی سیاست استکباری در هم شکستن عنصر اخلاق و اعتقاد یعنی نقطه اصلی اتکای انقلاب است بی شک ترویج فساد و منکرات امروزه از سوی دشمنان خارجی هدایت و حمایت می شود و به دست عناصر فاسد و مغرض یا ناآگاه داخلی به اجرا در می آید. حرکت های هماهنگ مجریان فساد، باندهای مواد مخدر، شبکه های فحشاء، ابتذال در لباس و پانکسیم و امثال آن، پارتی های مخفی، توسعه کاست و ویدئو با ترانه های مبتذل و فیلم های خلاف عفت، نشان گر آن است که سازماندهی دقیقی در این پیکار از سوی دشمنان در پشت پرده است که موارد مکشوفه نیز دلیل دیگری بر این مدعاست... و سرانجام شناخت این توطئه ها و راه مقابله با آنها و بستن سدهای نفوذ و تغذیه صحیح فکری جوانان شرط پیروزی در این نبرد است.
تاثیر سوء عناصر فاسد 2ـ عامل دیگر، عناصر فاسد و بی اعتقاد، مرفهان بی درد، پس مانده های رژیم پیشین و برخی گروهک های ورشکسته اند که در گذشته به لذت و شهوت خو کرده و امروزه آن امکان را ندارند و اکثرا تغییر ماهیت نداده و در پی فرصتی برای خودنمائی و اعمال خواسته های نفسانی می باشد. این عناصر برای لجام گسیختگی خود و نیز تولید و تکثیر مثل، سعی بر آن دارند که دیگران را نیز در جرگه فساد خود بکشانند و روی این کار به کمک نیروهای خارجی سرمایه گذاری می کنند و بیش از هر کس جوانان و دانش آموزان پسر و دختر را مطمح نظر دارند که نمونه هائی از آن به صورت گروهی در مدارس کشف شده است. اینان اگر آزاد باشند حدّ و مرزی نمی شناسند و به هیچ اصل اخلاقی و وجدانی پایبند نیستند و به نظام اسلامی اعتقاد ندارند و با تظاهر به فسق و گناه و ژست ها و لباس ها و آرایش های جلف دهن کجی خود را نسبت به نظام به رخ می کشند که کنترل و نظارت دقیق و برخورد قاطع و جدی با اینان تنها راه چاره است.
قصور در امور فرهنگی 3ـ نبودن کار فرهنگی حساب شده کافی در جهت توجیه افراد بی تعهد و ناآگاه و هدایت نسل جوان خارج خط و جذب آنان به اسلام و انقلاب. در این بعد قضیه باید اعتراف کرد، در برابر برنامه های تبلیغاتی گمراه کننده دشمنان، برنامه های خشک و تکراری ما در امر تبلیغ، نتوانسته دلهای این قشر را تحت نفوذ در آورد و آنان که اساسا گوش خود را بدهکار سخنرانی ها و ارشادات و نوشته ها و مقالات ما نمی دانند از ما بریده اند و ما از آنان بریده ایم و ما هر چه می گوییم برای یکدیگر بازگو و تکرار می کنیم و از اصول روان شناسی آموزشی و تبلیغی گروههای سنی و تنوع جوئی نسل جوان و نقش هنر و شیوه نگارش و تاثیر فیلم و نمایش و سایر شیوه های تبلیغی و آموزشی عصر، غفلت داریم و اشتباه این است که فکر می کنیم آنها همان احساس و گرایش را دارند که ما داریم و به انتظار نشسته ایم تا ما بگوئیم و آنها عمل کنند! تاسف بار این که عدم جاذبه در تبلیغات ما نه تنها نتوانسته قشر یاد شده را جذب کند بلکه غالبا خصلت جذب و هدایت عناصر خودی را نیز فاقد بوده است. یعنی روح های نوگرای مذهبی نیز به تبلیغات ما جذب و دلگرم نیستند. در حالی که امروزه کلیه امکانات آموزشی و تبلیغی و رسانه ها و مطبوعات و پشتوانه های مادی و معنوی در اختیار ماست و ما شیوه استفاده درست آن را نمی دانیم و کمتر در پی فراگیری آن هستیم. و عناصر مرموزی نیز هستند که از همین امکانات در جهت منفی کمک گرفته و غیر مستقیم در ترویج افکار و رفتار ضد اخلاق و اعتقاد می کوشند. در همین مساله حجاب که به عنوان شاخص از آن یاد می شود، آیا اصولا مساله حجاب به صورت مستدل و توجیهی در چارچوب شرعی مطرح گردیده تا دیگران بدانند حجاب اسلامی چیست؟ و محدودۀ آن کدام است؟ و دیدگاه اسلام در آرایش ها و رفتارهای جلف و زننده و مسائل دیگر از چه قرار است؟ آیا یک فیلم که با شیوۀ تخصصی و هنری بازگو کننده ارزش های اخلاقی بانوان و دختران باشد و بر محور حجاب و متانت زن دور زند تهیه کرده ایم؟ دیگر تبلیغات و سخنرانی های مذهبی و درس و بحث ها چقدر جا افتاده است؟ آیا بیلان گرفته ایم که چقدر شنونده داشته ایم و از چه قشری بوده اند؟ بر عکس، آیا فیلم های تلویزیونی و سینمائی تولیدات داخلی و صادراتی خارجی از زنان مکشفه یا بدحجاب و آرایش های تند و لباس های جلف و ژست های طاغوتی آنان چه تصویری داشته اند؟ برخوردهای آنان در این فیلم ها با مردان چگونه بوده است؟ در این فیلم ها و هم چنین در جلسات و جشن های نیمه طاغوتی دوربین روی چهره کدامین دسته از زنان توقف کرده و آنها را آگراندیسمان کرده است؟ آیا اینها اتفاقی است و یا از یک نوع تفکر و حرکت مرموز که بر چنین فضائی سایه افکن است، حکایت دارد؟ و آیا... در نگرش یک بعدی تنها بهانه این است که نگاه به این مناظر چون ناشناس اند اشکالی ندارد اما از تاثیر روانی و طبیعی و اخلاقی این مناظر روی جوانان حتی بچه های جبهه ها و پادگان ها غفلت ورزیده ایم... راستی اگر بناست به صورت عمقی در القای اندیشه و اخلاق اسلامی کاری صورت پذیرد، باید نهادهای تبلیغی و آموزشی از کودکستانها گرفته تا دانشگاه و از مطبوعات و نشریات تا صدا و سیما و دیگر نهادهای ارشادی و تبلیغی برای این ضرورت طرحی منطقی و عملی بیندیشند که فاجعه سرخوردگی نسل جوان و بی خبری آنان از اسلام و اخلاق اسلامی آینده تاریکی را نوید می دهد و درست در همین لحظات است که باید وارد میدان عمل شد چرا که هنوز زمینه ها منتفی نشده و شعار انقلابی باقی است و نیروهای مومن بسیار و انتظار نیز فراوان.
احیای ضد ارزشها 4ـ احیای ضد ارزشها، از دیگر علل فساد است که به دست عوامل مرموز در دستگاه های کنونی به اجرا در می آید. این عوامل که مانند جن و پری همه جا حضور دارند و با زرنگی و تردستی نفوذ می کنند و هر جا بتوانند نقش بازی کنند با شیوه های نامرئی و طراحی شده می کوشند ارزشهای منسوخ طاغوت را احیا کنند. برای مثال پاره ای از مجلات و نشریه ها عرصه گاه چنین فعالیت هائی هستند. با یک نگرش سطحی به صفحات پاره ای مجلات ادبی، ورزشی، هنری و... که اخیراً دست و بالی گشوده اند، مشخص می گردد که چه قلم های مسمومی در کار تضعیف عقائد، ترویج فساد و نشر ابتذال اخلاقی هستند، چگونه می نویسند و حاشیه می زنند و رنگین نامه ها را از تصویر هنر پیشه های عصر طاغوت و علائم ترانه و تغنی زینت می بخشند! و در کنار این گونه نشریات، در میادین پر جمعیت شهر عکس های هنر پیشه های طاغوتی و نوارهایشان به فروش می رسد و شگفت این که مسئولین کنترل و نظارت بر مطبوعات و تبلیغات کمتر احساس مسئولیت می کنند و برخورد جدی ندارند. بر نهادهای فرهنگی و ارشادی است که به عنوان مسئول فرهنگ عمومی جامعه نقش ارشادی اسلامی را ایفا نموده و با سپردن کار نظارت به افراد با تعهد و دلسوز، مطبوعات و فیلم ها و نوارها را به کنترل گرفته و اجازه ندهند افراد بیمار و فاسد با ارزشها بازی کنند.
بحران های اقتصادی 5ـ بحران های اقتصادی، تورم، گرانی، احتکار و سوءاستفاده ها که اگر از عوامل مستقیم نباشند اما بدون تردید زمینه را برای فعالیت های عناصر فساد پرور، فراهم می سازند. این بحران ها از یک سو افرادی را که گرفتار کمبودهائی در زندگی هستند و پیشتوانه اعتقادی درستی ندارند به شبکه های فساد و افراد فرصت طلب پیوند می دهد و مستقیم یا غیر مستقیم به صورت آلتی در اجرای مقاصد آنان در می آورد. بدون شک عقده ها، محرومیت ها، نیازها، نه تنها زمینه فساد است بلکه گذرگاه کفر است «کاد الفقر ان یکون کفرا» بدون تردید همان گونه که رفاه زدگی برای عده ای عامل فساد است، فقر و تنگدستی برای عده دیگر زمینه است. خانه های محقر و محله های پر جمعیت و اصطکاک پسر و دختر همراه با ضعف های اعتقادی و فرهنگی و مشکل ازدواج و مسکن و کم درآمدی را کنار یکدیگر بگذاریم آن گاه به ارزیابی بنشینیم که امیال غریزی و عوامل بیرونی چگونه زهر خود را بر روح جوانان می پاشد؟ و از سوی دیگر، بحران های اقتصادی دلگرمی و امید مردم را پژمرده می کند و فشارهای وارده بر قشر کم درآمد عقده های روانی ایجاد نموده و آنان را به واکنش وا می دارد و بدست مرفهان نیز بهانه و سوژه می دهد. ما هر اندازه بخواهیم روی معنویات تکیه کنیم ـ که تکیه گاه اصلی واقعا همین هاست ـ اما مسائل مادی را نمی توان ساده انگاشت. همه مردم دارای آن روح گذشت و ایثار و صبر نیستند که همه چیز را به حساب اسلام و انقلاب بر خود هموار کنند. مگر در روایات نیامده: «هر کس معاش ندارد معاد ندارد» ـ من لا معاش له لا معاد له. بنابراین طبیعی است که فشارهای اقتصادی، گرانی، عدم توان کنترل و نظارت مسئولان امور یا تساهل در این امر حیاتی تدریجا اعتماد مردم را سلب می کند و در توان مدیریت ها به شک می افکند و اگر نه همه بلکه بسیاری نسبت به موازین اخلاقی نیز بی اعتماد می گردند و به دهن کجی وا می دارد و در پاسخ دعوت به عفاف و تقوی واکنش منفی نشان می دهند که عملا دیده شده برخوردهای عده ای از همین متظاهران به فسق و فساد با دعوتگران چگونه بوده است. خلاصه آن که تا مشکلات جامعه در بعد اقتصادی به ویژه نیازهای روزمره به گونه ای مطلوب حل نشود توفیق یافتن کامل در امر مبارزه با فساد و منکرات از شانس کمتری برخوردار خواهد بود. باید قدرت اسلام و مدیریت در دو بعد مادی و معنوی جامعه به نمایش نهاده شود و این دو از هم جدا نیستند. اگر مدیران و دست اندرکاران امور بر بحران های طبیعی و مصنوعی اقتصادی حداقل در مورد نیازهای اولیه مردم فائق آیند می توانند انتظار خود را در همکاری مردمی جهت ریشه کن ساختن فساد مقرون به موفقیت تلقی کنند. به یاد داشته باشیم که انقلاب ما با مشارکت مردم پا گرفت و اطاعت بی چون و چرای مردم از مقام معظم رهبری بود که همه دسیسه ها را نقش بر آب کرد. در این مرحله نیز به مردم و مشارکت آنان نیاز مبرم است و بدون همکاری آنان فساد ریشه کن نخواهد شد. باید جهت اجرای طرحهای اصلاحی از بسیج مردمی استفاده کرد همان گونه که در جنگ از بسیج مردمی استفاده شد. بنابراین همان گونه که رهبر بزرگ انقلاب اسلامی همواره تاکید فرموده اند باید مردم را ارج نهاد و به مشکلات قشر مستضعف توجه کرد و این به تلاش مسئولین کشوری بستگی دارد نه حرف و وعده که اگر با عمل توام نبود اعتبار خود را از دست می دهد و آن گاه احساس می کنیم که مردم بی تفاوت شده و شور و علاقه خویش را از دست می دهند و ما تنها می مانیم و در هیچ زمینه ای کسب توفیق نمی کنیم.
فساد اداری 6ـ عناصر ناصالح در تشکیلات اداری، مبارزه با فساد باید از سطح مدیریت کشور آغاز شود و آن گاه به دائره اجتماع بیاید وقتی می گوئیم مدیریت، دهها هزار عناصری را که بر مقدرات اجتماعی حاکم اند یا نظارت دارند در سطوح مختلف برنامه ریزی، تصمیم گیری و قضا و اجراء شامل می گردد. بی شک در دستگاه ها و نهادهای کشوری در کنار افراد مومن و صالح افراد مغرض، جاهل یا فاسد کم نیستند که یا عامل اجرای طرح های زیر پرده دشمنانند و یا دستخوش فساد اخلاق و کجروی ها، اینان بزرگترین عامل جهت آسیب پذیر ساختن جامعه و دهن کجی و سلب اعتماد آنان نسبت به مدیریت کشور و دیگر سمبل ها می شوند. مردم انتظار دارند مبارزه با فساد، گرانی، نرخ گذاری و اتخاذ شیوه های حسنه در برخوردها و مدارای با مردم و پرهیز از تحمیل و فشار و تجمل و رفاه زدگی از درون دستگاه های اداری و برنامه ریزی و تصمیم گیری آغاز گردد. با اعتراف به این که افراد مومن و خدوم بسیاری در ادارات و سازمان های دولتی خدمت می کنند و آنان را ارج می نهیم، تحقیقا عده ای از مردان یا زنان که صحبت از فساد یا بدحجابی آنهاست در درون همین سازمان ها و ادارات دولتی هستند و بیشتر از همه جا در صدا و سیما، اینها گر چه در محیط کار چهره عوض می کنند، ژست عصر و شب خیابانی آنها با تیپ لباس کارشان تفاوت دارد. اگر اینها با اطلاعات و تحقیقات شناخته شوند و تنبیه شوند و یا از محیط کار اخراج گردند هشداری برای دیگران خواهد بود و چاره ای جز این نیست. برای مردم فداکار و رنج کشیده و شهید داده ما غیر قابل تحمل است ببیند دست رنج و خون دل اینان به پای این عناصر فرصت طلب و بی بند و بار قربانی می شود و با پول و حقوقی که آنها می پردازند افراد ضد انقلاب و بی تعهد خوشگذرانی و بوالهوسی می کنند. موارد دیگر فساد و تبعیض را نیز کم و بیش در ارگان ها و نهادهای دولتی می توان مشاهده کرد پرونده های بازسازی اداری نشان می دهد که اکثریت محکومین، به مواد مخدر آلودگی دارند یا کم کاری یا فساد اخلاق و پاکسازی اینان از ضرورت های شرایط کنونی است. موارد دیگر از کم کاری، بدرفتاری با مردم، انقلابی نمائی کاذب، تبعیض و سوءاستفاده از امکانات دولتی و گاهی حیف و میلها و سرافکاریها حتی به صورت ضیافت و مهمانی و افطاری! و توزیع اتومبیل و رشوه و رابطه بازی و غیره را می توان دید که شرح آن را به مجالی دیگر موکول می کنم. اینهاست که از مدیریت سلب اعتماد می کند و سخن ها را بی اثر می سازد و باید با این موارد به طور انقلابی و قاطع برخورد شود. و آخرین سخن اینکه: پاسداری از ارزش های اخلاقی جوهره اسلام و ضامن بقای انقلاب اسلامی است. پیامبر اکرم فرمودند: «بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» و مبارزه با فساد ـ در همه ابعاد کلمه ـ ملازم با ارزش های اخلاقی. و امروز رسالت و مسئولیت ما این است که این ارزش را پاس داریم و با عوامل فساد نبرد بی امان داشته باشیم. اما شرط توفیق در این امر شناخت عوامل، راه حل ها و شیوه عمل و زمینه هاست که به همه نهادهای بنیادین (قانون گذاری، قضائی و اجرائی) وابسته و مشارکت مردم را می طلبد. بنابراین همان گونه که اخیرا از سوی مسئولین امور کشوری اعلام گردید و طرح مبارزه با فساد، تورم و نابسامانیهای اداری عنوان شده نباید این مسائل را از یکدیگر جدا دانست و عواملی را نیز که در طی مقال آوردیم نباید از نظر دور داشت. اگر در فضای کنونی که تب و تاب انقلاب فرو نمرده و فرزندان دست اول انقلاب و جوانان جبهه دیده حضور دارند پایه اخلاق را استوار نکنیم و در برابر موج فساد برای مقابله کمر همت نبندیم فردا دیگر فرصتی باقی نمی ماند و ارزش های اصیل اسلامی به فراموشی سپرده می شود و ضد ارزشها جایگزین می گردد و همه چیز بر باد می رود و اینک ما و رسالت اسلامی و انقلابی مان. ادامه دارد
متاسفانه در مجله شماره 87، صفحه 45، ستون اول سطر 36 اشتباه چاپی رخ داده است و به جای «شبکه های مخفی»، شکنجه های مخفی چاپ شده که ضمن پوزش از خوانندگان عزیز و نویسنده محترم مقاله این کلمه تصحیح می شود. ضمنا از سیاق کلمات و جمله های قبل و بعد، مشخص می شود که «شکنجه های مخفی» نامربوط و اشتباه است. زیان شهوت رانی * امیرالمؤمنین «ع»: «مَنْ اَطاعَ نَفْسًَهُ فی شَهواتِها فَقَدْ اَعانها عَلی هَلَکَتِها». (غرر الحکم ـ صفحه 683) آن کس که نفس خود را در شهوات ناروایش اطاعت نماید عملا به تباهی و هلاکت خویش کمک کرده است.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 104 |