تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,176 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,095 |
امام خمینی ثابت و استوار | ||
پاسدار اسلام | ||
مقاله 1، دوره 1371، شماره 126، خرداد 1371 | ||
تاریخ دریافت: 16 خرداد 1396، تاریخ بازنگری: 07 دی 1403، تاریخ پذیرش: 16 خرداد 1396 | ||
اصل مقاله | ||
امام خمینی ثابت و استوار از آغاز تا پایان
عید قربان «مبارک باد عید سعید قربان بر جمیع مسلمانان جهان و بر امّت پیامبر عظیم الشان. مبارک باد این عید بزرگ اسلامی بر مستضعفین جهان که در مقابل مستکبرین و اولیاء طاغوت قیام نمودند. مبارک باد بر ملت عظیم اسلامی ایران که صادقانه و دلاورانه در مقابل اولیاء شیطان بپاخاستند... و آن روز مبارک است برای ملت شریف ما که جمهوری اسلامی به تمام معنا در کشور اسلامی پیاده شود و احکام مترقی اسلام به جای احکام ضد انسانی برقرار گردد». (27/7/59) «حلول عید سعید قربان را که از اعیاد بزرگ اسلام و میعادگاه پیامبران عظیم الشأن، از حضرت ابراهیم تا حضرت محمّد صلی الله علیه و آله و سلم، بنیانگذاران توحید و عدالت و رهبران صراط مستقیم عبودیت است به ملت ایران و مسلمانان جهان تبریک عرض می کنم و از خداوند متعال می خواهم که مسلمانان جهان را برای بپاداشتن سنّت انبیاء عظام بیدار فرماید و در راه حصول هدف انبیاء که فرزندان و عزیزان خود را فدای آن نمودند. بسیج نماید تا با همّت همگان پرچم توحید در فضای سراسر جهان به اهتزاز درآید و دست قدرت های چپاولگر از بلاد مسلمین و مستضعفین کوتاه گردد». (17/7/60) «فرا رسیدن عید بزرگ اسلامی قربان را به همۀ مسلمین تبریک عرض می کنم، عیدی که انسان های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می اندازد، قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد را در راه خدای بزرگ به فرزندان آدم و اصفیاء و اولیای خدا می دهد. عمق جنبه های توحیدی و سیاسی این عمل را جز انبیاء عظام و اولیاء کرام علیهم السلام و خاصه عبادالله کس دیگری نمی تواند ادراک کند. این پدر توحید و بت شکن جهان به ما و همه انسان ها آموخت که قربانی در راه خدا پیش از آن که جنبۀ توحیدی و عبادی داشته باشد جنبه های سیاسی و ارزش های اجتماعی دارد. به ما و همه آموخت که عزیزترین ثمرۀ حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید و دین خدا را و عدل الهی را بر پا نمائید. به همۀ ما ذریه آدم فهماند که مکه و منی قربانگاه عاشقان است و اینجا محل نشر توحید و نفی شرک، که دلبستگی به جان و عزیزان نیز شرک است. به فرزندان آدم درس آموزندۀ جهاد در راه حق را داد که از این مکان عظیم نیز فداکاری و از خود گذشتن را به جهانیان ابلاغ کنید. به جهانیان بگوئید در راه حق و اقامۀ عدل الهی و کوتاه کردن دست مشرکان زمان باید سر از پا نشناخت و از هر چیزی حتی مثل اسمعیل ذبیح الله گذشت که حق جاودانه شود». (12/6/62) «مبارک باد عید سعید بزرگ قربان بر مسلمانان جهان و بر ملت بزرگ مجاهد ایران که با انقلاب کبیر خود دست جهانخواران را از تجاوز به میهن اسلامی شان قطع کردند. و به خواست خداوند متعال و حمایت بقیة الله ارواحنا لمقدیه الفداء خود را از سلطۀ ستمگران شرق و غرب آزاد و برای به ثمر رسیدن انقلاب بزرگ خویش با فداکاری های فوق طاقت به نهضت و جانبازی خود ادامه می دهند تا انشاءالله مقصد اعلی که اجرای احکام نورانی اسلام است، در کشور پیاده شود. عید سعید و مبارک در حقیقت؛ آن روزی است که با بیداری مسلمین و تعهد علمای اسلام، تمام مسلمانان جهان از تحت سلطۀ ستمکاران و جهانخواران، بیرون آیند و این مقصد بزرگ، زمانی میسّر است که ابعاد مختلفۀ احکام اسلام را بتوانند به ملت های زیر ستم، ارائه دهند و ملت ها را با اسلام ناشناخته، آشنا کنند و فرصت ها را برای این امر بزرگ سرنوشت ساز، مغتنم شمرده و از دست ندهند». (7/6/63) «حضرت ابراهیم که این عید منتسب به او هست و بنیانگذار ایثار است، صورت عملش یک معناست، و معنا و محتوای عمل، یک باب دیگر است. اینجا صورت عمل برای حلّش یک مشکلی است و آن عمل هم امری است که فوق طاقت نوع بشر است. مسئله آن سیری است که فرموده و منتهی به این مسائل شده است...عید برای ما یک معنا دارد، برای ابراهیم و برای پیغمبرها یک معنای دیگر دارد. ما هم عید می گیریم آنها هم عید می گیرند لکن آنهائی که عید می گیرند، عید لقاء است. آنها عود می کنند به آنجائی که از آنجا ظاهر شده اند و عید می گیرند برای این امر، البته بعد از اجماع به آن معنای سیر الهی، اسمش عید می شود. و بعدهای معنویش بسیار زیاد است و دست ما از آنها کوتاه است و بعدهای سیاسی و اجتماعی اش هم زیاد است و زیاد بوده است و امیدواریم که زیاد شود». (15/6/63)
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 68 |