تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,443 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,382 |
مسئولان! حزب الله و بسیجیان را دریابید | ||
پاسدار اسلام | ||
مقاله 1، دوره 1371، شماره 128، مرداد 1371 | ||
تاریخ دریافت: 16 خرداد 1396، تاریخ بازنگری: 07 دی 1403، تاریخ پذیرش: 16 خرداد 1396 | ||
اصل مقاله | ||
ارزشهای اسلام و انقلاب را پاسداری کنیم مسئولان! حزب الله و بسیجیان را دریابید حجة الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر از شرائط مدیریت، مردم شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی اجتماعی است. اگر یک مدیر مسئول به طور کلاسیک از دانش اجتماعی برخوردار نیست حدّاقل در تجربه و آزمون اجتماع باید اصول عملی آن را آموخته باشد. بداند مردمی که زمام امر آنها را در کف دارد، چه مردمی هستند؟ چه احساس و گرایشی دارند؟ آرمانشان و اهدافشان در زندگی چیست؟ چه چیز آنان را حساس میکن و به خشم یا خشنودی وامیدار؟ و خلاصه به چه چیز میاندیشند و چه چیز از آنان را راضی و یا ناراضی میکند؟ یک مدیر مسئول باید طبقات جامعه خود را بشناسد، به ارزش وجودی آنان واقف باشد، بداند که در بحرانها و حوادث اجتماعی و نشیب و فرازهائی که برای کشور پیش میآید چه کسانی سپر بلا هستند؟ و در مقابل چه کسانی با هنرمندی و شیطنت خاص چهره عوض میکنند و روز تقسیم غنیمت در صف مقدماند و از هر انقلابی، انقلابیتر جلوه میکنند؟! چه کسانی را تأمین و تحقق آرماانهای الهی قانع میکند و چه کسانی را مقام و منصب و زمین، خانه، پول و اتومبیل و سایر مواهب مادی به سکوت وامیدارد؟ مسئولان یک نظام، آن هم یک نظام مردمی و الهی بیش از هر چیز به مصالح تودهها و آرمانهای آنان میبایست بیاندیشند و اگر بنا باشد در میان دو گرایش «عام و خاص» یکی را برگزینند گرایش به عامّه مردم و مصالح تودهها را باید بر خواستههای گروهی ترویج دهند. چرا که نمیتوان به هیچ وجه میان دو گرایش عمومی و خصوصی جمع معقولی بوجود آورد که همه راضی باشند و بالاتر از هر کس خدا راضی باشد. علی (ع)طی منشور سیاسی اجتماعی خود به مالک اشتر بدبین نکته حساس و مهمّ پرداخته و میفرماید: «ولیکن احبّ الامور الیک اوسطها فی الحق و اعمها فی العدل و اجمعها لرضا الرعیه فانّ سخط العامه یحجف برضا الخاصه و انّ سخط الخاصه یغتفرمع رضا العامه». - ای مالک! بهترین کارها در نظرت باید عملی باشد که به حق نزدیکتر و برای گسترش عدل مفیدتر باشد و برای جلب امام خمینی قدس سره: «بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدستههای رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادهاند». خشنودی مردم جامعتر باشد زیرا خشم مردم خوشحالی نزدیکان را درهم میشکند و خشنودی مردم عصبانیت نزدیکان را بدون تردید برطرف میسازد. امیرالمؤمنین (ع)سپس به ویژگیهای خاصه پرداخته و چند نکته را یادآور میشود: 1- این قشر به هنگام آسایش عمومی مقام معظّم رهبری: «جوان حزب الله باید با هوش باشد، چمشهایش را باز کنند، نگذارند کسی در صفوف او رخنه کند و به نام امر به معروف و نهی از منکر فسادی ایجاد بکند که چهره حزب الله خراب بشود» (22/4/71) پرخرجترین افرادند، توقعشان بالاست و به کم راضی نیستند، هر چه بیشتر به آنها بدهی اشتهایشان بیشتر میشود. 2- خواص، در مشکلات و گرفتاریها کمتر به کمک دولت میشتابند، قشری هستند رفاه طلب و خودخواه که به کمک آنان کمتر میتوان چشم دوخت. 3- خاصّه تمایل به عدل و انصاف ندارند و از قسط و حق گریزانند. چرا عدل و انصاف را با خواستههای شخصی و امتیازطلبی خود منافی میدانند. 4- این قشر بیش از هر کس در خواهشها پافشاری و اصرار میورزدند. و از سلاح پرروئی و پرچانگی و پارتی و سفارش استفاده میکنند و لذا همیشه موفقاند و به خواستههای خود هم میرسند، در حالیکه توده مردم از این امکانات برخوردار نیستند و همیشه کلاهشان پس معرکه است. 5- خواص کمتر روح قناعت و سپاسگذاری دارند. زیرا توقعات آنها بالاست و به کم قانع نیستند و هر چه بیشتر ببرند کمتر در مقام سپاس میآیند. 6- اینان اگر از خواستههای خود محروم شوند عذر نمیپذیرند، و هیچ دلیل آنان را قانع نمیکند. مشکلات را درک نمیکنند، تا به آنان میدهی همراهند و هنگامی که عطا را قطع کنی میستیزند. 7- خاصه در ناملایمات و شدائد و سختیها و محاصرهها از تحمل و بردباری کمتری برخوردارند چرا که به رفاه و عافیت خو گرفته و تمرین صبر و محرومیت نکردهاند. امیرالمؤمنین(ع) پس از ذکر هفت ویژگی برای «خاصه» که در طبقه سرمایهدار و خوشگذران و جاهطلب و عافیت جو و طمّاع و پرتوقع جای دارند، مالک اشتر را مخاطب ساخته و میفرماید: «و انما عماد الدین و جماع المسلمین و العده للاعداء العامه من الاّمه فلیکن صغوک لهم و میلک معهم». - تنها مردماند که ستون دین و مجتمع فشرده مسلمین و نیروی آماده در برابر دشمن هستند. بنابراین باید هوای آنان را داشته باشی و فقط گرایش توبه مردم باشد. (نهج البلاغه- نامه 53) آری آن نیروی فشرده پایان ناپذیر که «برای دین ستون استوار» و «در برابر دشمن سدّ پولادین» است همان نیروهای مردمی است و به اصطلاح امروز ما بسیج و حزب الله. این نیروهای مردمی در انقلاب اسلامی که تا «آخر خط» با انقلاب خواهند بود را امام خمینی (ره) اینچنین معرفی کردهاند: «تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیّت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بیبضاعت، گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنمائیم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم». (29/4/67) این محرومین و مستضعفین در نظام اسلامیمان در همه صحنههای حساس و حیاتی نظام و انقلاب حضور فعّال داشته به طوری که حیات انقلاب و سلامت نظام به حضور اینان در صحنه گره خورده است. به فرموده امام: «مردم ایران ثابت کردهاند که تحمّل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی تحمّل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت». (29/4/67) البتّه آن طبقه و قشری از مردم که در تمامی صحنهها حاضر بودند محرومین و پابرهنگان بودند به قول امام: «آنکه این همه جوان را داد، این قشر محروم است، بیایند بشمارند چند نفر از آن مرفهها، چند نفر از آنهائیکه الان نشستهاند و بدگویی میکنند برای جمهوری اسلام، از آنها چند نفر رفتند به جبهه؟ آنها چند تا شهید دادند؟ اگر یکی پیدا کردید؟!... هر چه شهید است میبینید که مال این قشر محروم است... اینها آقای ما هستند، اینها به ما منّت دارند. با اینها با کمال تواضع رفتار کنید». (16/2/64) به گفته امام، خانوادههای معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، بسیجیان جان بر کف [بسیج میقات پابرهنگان و... (امام خمینی)]، نیروهای مؤمن و متعهّد به انقلاب، بدنه تشکیلاتی پاک و ناب به نام حزب الله را تشکیل میدهد که بنیان و ستون اصلی انقلاب و نظام تلقّی میشوند و با حضور اینان در صحنه، انقلاب و نظام محفوظ است: امام خمینی قدس سره: «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفههای آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق میدهد». «تاوقتی دولت، مجلس و ارتش از طبقه مرفّه سرمایهدار نیست کشور محفوظ است. در تمام جبهه اگر یک نفر از آنها که دارای سرمایههای بزرگند پیدا کردید مژدگانی بگیرید». (امام خمینی- 20/11/60) این است دیدگاه امیرمؤمنان (ع)و امام خمینی(ره) که بینش و روش و سیاستشان برای ما سندی است زنده، استوار و قابل اعتماد، و تجربه در میدان عمل نیز آن را به اثبات رسانده است. هر گاه ملت پشتیبان نظامی بود اقلیت مخالف صدایش در حلقوم خفه میشود. همچنانکه تجربه انقلاب اسلامی ما نشان داد که از همان آغاز همین مردم محروم بودند که به دنبال امام و رهبر خود حرکت کردن و طیّ سی سال از 15 خرداد گرفته تا به امروز با تمام توش و توان در صحنه آمدند و در برابر رژیم ستمشاهی مقاومت کردند و در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند و در جنگ تحمیلی چون کوه استوار ایستادند و بمباران و محاصره اقتصادی و هجوم تبلیغاتی و توطئههای گوناگون از سوی لیبرالها و منافقین و سایر دشمنان انقلاب را خنثی کردند و چون سایه دنبال امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی حرکت کردند و پس از رحلت امام نیز با اعلام وفاداری از مقام معظم رهبری و مسئولین نظام، طمع دشمن را نقش بر آب کردند. و در آینده نیز پشتوانه انقلاب همین مردم خواهند بود و بس. اینان عنوان «حزب الله» دارند.
امام و حزب الله از ویژگی منحصر به فرد حضرت امام مردم شناسی عمیق او بود. امام این مردم را خوب میشناخت چرا که نخستین سنگ بنای این انقلاب را از همین مردم پی افکند. همواره از خوبی مردم میگفت، برای مردم تواضع میکرد، احساسات مردم را ارج مینهاد و از سپاس فداکاریها و ایثارگریهای آنان تا واپسین لحظات زندگی، دریغ نمیکرد. توجه به مردم و حزب الله را جزو اصول ثابت و خدشه ناپذیر اقنلاب میدانست و بدان تصریح میفرمود و مسئولان کشور را به رعایت این اصل همیشگی توجه میداد و میفرمود: در حکومت اسلامی بهای بیشتر فراوان از آن کسی است که تقوی داشته باشد نه ثروت و مال و قدرت، و همه مدیران و کارگزاران و رهبران و روحانیون نظام و حکومت عدل موظفند که با فقرا و مستمندان و پابرهنهها بیشتر حشر و نشر و جلسه و مرواده معارفه و رفاقت داشته باشند تا متمکنین و مرفهین و در کنار مستمندان و پابرهنهها بودن و خود را در عرض آنان دانستن و قرار دادن، افتخار بزرگی است که نصیب اولیاء شده و عملاً به القائات و شبهات منحرفین خاتمه میدهد... خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن و حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیاء و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیاء و امیرالمؤمنین و ائمه معصومین علیهم السلام سازگار نیست دامن حرمت و پاک روحانیت از آن منزه است و تا ابد هم باید منزه باشد و این از افتخارات و برکات کشور ما و انقلاب و روحانیت ماست که به حمایت از پابرهنگان برخاستهاند و شعار دفاع از حقوق مستضعفان را زنده کردهاند». (6/5/1366) دفاع از حزب الله حضرت امام دفاع از حزب الله را اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی دانسته و میفرماید: «دفاع از اسلام و حزب الله اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است. ما باید مدافع افرادی باشیم که منافقین سرهایشان را در مقابل زنان و فرزندان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بریدند. ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پروندههای همکاری آنان با آمریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد». (صحیفه نور- ج 21 ص 108) و در نامه مورخه 3/12/67 مرقوم فرمودند: «نباید برای رضایت چند لیبرال خودفروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیدهها به گونهای غلط عمل کنیم که حزب الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولیاش عدول میکند». (صحیفه نور- ج 21 ص 95) این سیاست میشگی انقلاب است که بنیانگذار نظام اسلامی ترسیم فرمودند، در جامعه ما این دو قشر خواه ناخواه وجود دارد: یکی: حزب الله و نیروهای مخلص و خالص مردمی است که اکثریت فاطع جمعیّت کشور را تشکیل میدهند. آنان که رأی به جمهوری اسلامی دادند و با مال و جان و تمام وجودشان به دفاع از آن برخاستند، شهید و اسیر و مفقود و معلول دادند، آوارگی و دربدری کشیدند، امام خمینی قدس سره: «بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که ترتیب یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بینشانی گرفتهاند» مشکلات اقتصادی و بار سنگین تورّم همواره بر دوش آنها سنگینی کرد و با صبر و متانت و رضا و تسلیم، تنها بمنظور حفظ انقلاب، تحمّل کردند و آبروی نظام را بر خواستههای شخصی و منافع فردی ترجیح دادند. قشر دیگر اقلیتی هستند مرکب از لیبرالها، سرمایهدارها، عافیت طلبها و عناصر تجمل گرا و بلهوس که انقلاب و آرمانهای حزب الله را در جهت مخالف منافع و امیالشان میدانند و لذا هرگز با آرمانهای انقلاب آشتی نخواهند کرد و شگفت آنکه هنر چهره عوض کردن و نفوذ و سوء استفاده را خوب آموختهاند و هیچ مناسبتی را در جهت ایجاد دلسردی و تردید و جنگ روانی علیه انقلاب و ارزشهای آن از دست نمیدهند و با گذشت زمان گستاختر شدهاند و در سایه سعه صدرها و در لوای آزادی غیرمشروع که هرگز خواسته حزب الله نبوده است به تامین اهداف شیطانی خود سرگرماند. از سوی دیگر شکاف روزافزون فقر غنا که نمودار آن را در خانههای مجلل دهها و صدها میلیونی شمال شهر و تراکم ثروتهای میلیاردی و تجمل و اشرافیّت و سفرها و سفرهها و مهمانیهای رؤیائی از یک سو و محرومیّت و فشار بر قشر کم درآمد از سوی دیگر، میتوان مشاهده کرد. اینها برای حزب الله که آرمانش عدالت اجتماعی است، هرگز قابل قبول نیست. سیاستهای اخیر اقتصادی بازار آزاد هرگز نباید این گونه مطلق العنانی ثروت اندوزی را باعث شود. مالیاتها و عوارضی که به انحاء گوناگون اعلام میگردد که از مردم گرفته میشود هم به عوض آنکه به تعدیل ثروتها در جامعه منجر شود باز هم به صورت اهرم فشاری بر روی محرومین تبدیل گشته است زیرا پولدارها ده برابر آنچه را به شهرداری و دارائی میپردازند و یا رشوه میدهند روی قیمت خانه و زمین و مایحتاج عمومی میگذارند و سودهای کلان میبرند و بحران اقتصادی را بیشتر میکنند و بر شکاف فقر و غنا میافزایند یعنی عملاً همین سیاستهای باصطلاح تعدیل کنندده به عامل بحران و تشدید فشار و عقده آفرینی در دل قشرهای محروم مبدل شده و به همین ترتیب است که ثروتمند ثروتمندتر میشود و روح گستاخی بوجود میآورد. اگر تودههاست و جلوگیری از منافع نامشروع زالوهای اقتصادی یک سیاست جدّی است، اگر حزب الله باور کند که با گرانفروش دیکتاتور و سرمایهدار بیرحم برخورد جدّی میشود، اگر باور کند که در این روزگار و انفسا که هرکس زالوصفتانه خون دیگری را میمکد کسانی هم هستند که به فکر احقاق حقوق حزب الله باشند، اگر باور کنند که وجدان برخی کارگزاران حاضر نیست برای گرفتن چهارمین اتومبیل طی چند دوره مأموریت خود چانه بزند و اگر ایمان بیاورند که قول و فعلها تناقض ندارد، در این صورت پیوند تفاهم مستحکم میشود.
مقام معظّم رهبری: «کسانی که دلسوزند نباید بگذارند معیارهای الهی در جامعه عوض بشود. اگر معیار تقوی در جامعه عوض شد معلوم است که باید خون یک انسان باتقوائی مثل حسین بن علی(ع) ریخته بشود». (22/714) امّا اگر خدای ناکرده، خلاف این مسائل را ببینند و احساس کنند، ستون اصلی انقلاب دچار تزلزل و سستی میگردد و آن گاه است که حفظ نظام با تهدیدی جدّی روبرو میشود. فراموش نکنیم این هشدار حیاتی و عمیق و بنیادین حضرت امام را که فرمودند: «من پیشتر به این کارخانهدارها و این متمکّنین که گاهی میآمدند اینجا و بعضیشان هم میخواستند من را اغفال بکنند، به آنها گفتم آقا این نمیشود که همان مسائل زمان طاغوت حالا هم اجرا بشود. یک دسته آن بالاها بنشینند و مرّفه و هر چه بخواهند هرزگی بکنند. یک دسته هم این زاغه نشینهای تهرانی که همهتان میبینید و در شهرهای خودتان هم هست امثالش، این نمیشود، این عملی نیست. من اخطار کردم، این یک خطری برای مردم هست. اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی نتواند جبران کند این مسائل اقتصادی را که اوّل مرتبه زندگی مردم است و مردم مأیوس بشوند. از اینکه اسلام هم برای آنها بتواند در اینجا کاری انجام بدهد،اگر در این محیط یک انفجار حاصل بشود، دیگر نه من و نه شما و نه هیچکس، نه روحانیّت و نه اسلام، نمیتواند جلویش را بگیرد. انفجار اگر در زمان طاغوت حاصل میشد، ماها میتوانستیم با نصیحت، با موعظه با امر، مهارش کنیم، امّا اگر انفجار در متن اسلام حاصل بشود، مردم با یأس از جمهوری اسلامی منفجر بشوند، دیگر قابل مهار نیست». (2/8/58) مسئله مبارزه با فساد همین امر در مورد مسأله مبارزه با فساد و منکرات و مظاهر بی بند و باری غربی در جامعه نیز قابل تعمیم است. پدیدههای غیرقابل تحمّل، نیاز به مبارزهای ریشهای، عمیق و جدّی دارد و با برخوردهای فصلی (که البتّه هر سال حتّی این برخوردهای مقطعی هم ضعیفتر از سالهای قبل میشود) و صرفاً فیزیکی نه تنها قابل حلّ نیست بلکه موجبات تشدید آن میگردد، ریشه این فسادها، همان سرمایه داران هستند به قول امام: «اکثر این خویهای فساد از طبقۀ مرفّه به مردم دیگر صادر شده است... همیشه، این کشور به واسطه کاخ نشین ها تباهی داشته است». (1/1/62) امام خمینی قدس سره: «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اوّلین تا آخرین امضاء نمودهاند». مقام معظّم رهبری: «مگر مسئولین و مأمورین ما میتوانند آمر به معروف و ناهی از منکر را با دیگران مساوی قرار بدهند چه برسد به اینکه نقطه مقابل او را تأیید بکنند؟!» اگر حزب الله احساس کند که مبارزه با فساد به صورت ریشهای صورت میگیرد و از بسیجیان و مخلصین انقلاب در این راه حمایت میگردد همچون همیشه با دل و جان در صحنه حضور مییابند. این مسأله بارها و بارها در عرصه عمل تجربه گشته که: روزی که حزب الله در صحنه باشد و از او حمایت شود به یقین مروجین فساد احساس امنیّت نمیکنند، از واکنش عمومی میهراسند، امّا آن روز که حزب الله از امر بمعروف و نهی از منکر کنار کشیده و این وظیفه عمومی اسلامی تعطیل شود، متظاهرین به فساد، تجمل و بدحجابی احساس امنیت میکنند چرا که میدانند در توان نهادهای قانونی نیست که جلوی آنها را بگیرند و آن موقع است که با صحنههائی زشت روبرو خواهیم شد که اگر یک زن یا مرد به بدترین شکل در خیابان و بازار ظاهر شود احدی جرأت نکند که متعرض او شود و اگر حتّی یک روحانی یا بسیجی بخواهد از در موعظه تذکری بدهد محکوم است و سخنش لوث میشود و حیثیتش بر باد میرود و گاه ممکن است از اوباش کتک بخورد در چنین اوضاع و احوالی پارکهای عمومی که ساخته خون دل محرومین است، عرصه گاه جولان اراذل و اوباش میشود، پسر و دختر آزاد میچرخند و مواد مخدر خرید و فروش میشود و در کوچه و خیابان چهرههای ضد اسلامی ظاهر میگردند و حزب الله خون دل میخورد و به بیتفاوتی کشیده میشود و آرمانهایش به شک و تردید میافتد و رسانههای خارجی داوری میکنند که فضای لیبرالیسم در کشور رخ نموده است و دشمنان طمع میبندند همه اینها در این زمان واقع میگردد یعنی در زمانی که هنوز صدای ملکوتی امام و خروش انقلاب را در دل و جان احساس میکند و اگر بدین منوال بگذرد نسلهای آتی چه خواهد شد؟! درد و رنج حزب الله و بسیجیان و نیروهای مخلص از این گونه مسائل و عملکرد مطبوعات و فیلم و هنر و بعضاً عملکرد صدا و سیما و عملکرد بعض ادارات و نفوذ عناصر ضد انقلاب در پستهای کلیدی است که چشم انداز امیدبخش برای دشمنان انقلاب است که اگر مسئولین در فکر چاره نباشند و آرمانهای حزب الله را توجه نکنند و از کنار مسائل با خوش خیالی و سادهاندیشی بگذرند، چشم انداز تاریکی را انتظار بکشند که در آن نمیتوانند جوابگوی خدا و پاسخگوی خلق باشند. مسئولین باید به میان مردم بیایند و همانگونه که حضرت امیرالمؤمنین (ع)به مالک اشتر فرمودند و حضرت امام توصیه کردند با مردم بنشینند و به سخن آنها گوش کنند، کانالها را حذف کند و بیپرده به دردها و درددلها دل بدهند. امروز علماء و مراجع، فضلا و مدرسین، اساتید و دانشمندان و طلاب و دانشجویان، نیروهای صدیق و نهادها و تودههای مردم حرف برای گفتن بسیار دارند که مسئولین امر باید به این حرفها گوش کنند و یک جانبه نیاندیشند. ببینند آیا حوزههای اسلامی و تودههای مردمی از فضای مطبوعاتی راضیاند، از عملکرد اقتصادی راضیاند، از عملکرد ادارات و شهرداری و دارائی راضیاند، از سیمای اجتماع و سلوک و پوشش و آرایشهای نوظهور زن و مرد در جامعه راضیاند. از فضای دانشگاهها و برخورد برخی اساتید لیبرال و گستاخ راضیاند، از تورّم و ولنگاری اقتصادی راضیاند، آیا دانشجویان مسلمان از خودنمائی و خودآرائی مطلق العنان بعضی دختران در دانشگاهها رنج نمیبرند؟ آیا حزب الله و بسیج با آنچه امروزه میبینند راضی است یا نه؟ اینها نیاز به تحقیق و آمار و محاسبه و ارزشیابی دارد. مسئولین باید بکوشند همه طبقات مؤمن را از خود راضی کنند و از نارضایتی اقلیتی بیخاصیت که جز به منافع خود نمیاندیشند باکی نداشته باشند. این سخن حضرت امام را به یاد داشته باشند که فرمود: «آنهائی که تصور میکنند سرمایهداران و مرفهان بیدرد با نصیحت و اندرز متنبه میشوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنها کمک میکنند آب در هاون میکوبند.». (پیام استقامت- 27/4/67) مسئولین باید کاری بکنند که ضدّ ارزشها ارزش نشود و طاغوتیها و فراریهای توطئه گر طمع به نفوذ و فتنه نبندند، کاری بکنند که حزب الله و نیروهای مخلص بالا بیایند نه بیتفاوتها و ضد انقلاب! نباید اجازه داد در وزارتخانهها و اطاق مدیرکلها تشریفات اضافی و دکوراسیونها جای کار و تلاش برای محرومان را پر کند، نباید اجازه داد در زندگی خصوصی کارگزاران تجمل و تشریفات و رفاه و مصرف و چانه زدن برای خانه و اتومبیل جای خدمت را بگیرد. و بنا بفرموده مقام معظّم رهبری آیت الله خامنهای: «مسئولین نظام در ایران نباید از لحاظ قناعت، زهد و بیرغبتی به زخارف دنیا سرمشق دیگران باشند و حدّ آن نیز ورع است. ترغیب جامعه به روحیه زهدگرائی و رها شدن از مظاهر فرهنگ غربی متوقف به عمل ماست. و مسئولان کشور باید بیرغبتی به تشریفات و تجملات زائد و در یک کلمه بیتوجهّی به دنیا را در عمل به دیگران تعلیم دهند». مقام معظّم رهبری: «دستگاه حکومت ما باید از آمر به معروف و ناهی از منکر دفاع بکند. این وظیفه است. اگر کسی نماز بخواند و کس دیگری به نمازگزار حمله کند، دستگاههای ما باید از چه کسی دفاع کنند؟»(22/4/71) اینهاست که میتواند اعتماد حزب الله را جلب کند و برای همیشه پیوند دولت و ملّت را مستحکم سازد. در یک سخن کشور بیش از هر چیز به حمایت تودهها و حزب الله و بسیجیان مخلص نیاز دارد. و این حقیقت را مسئولان نظام میدانند و بدان وقوف کامل دارند چرا که اینهایند زره پولادین کشور و خاکریزهای دفاعی در برابر هر تهاجم و اگر ما توانستیم این قشر عظیم و دریای بیپایان ایمان و عشق و ایثار و جهاد را حفظ کنیم در آن صورت میتوانیم به سرنوشت درخشانتر آینده چشم امید ببندیم. انشا الله تعالی
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 81 |