تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,377 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,318 |
رهنمود های مقام معظّم رهبری | ||
پاسدار اسلام | ||
مقاله 1، دوره 1374، شماره 165، شهریور 1374 | ||
تاریخ دریافت: 16 خرداد 1396، تاریخ بازنگری: 07 دی 1403، تاریخ پذیرش: 16 خرداد 1396 | ||
اصل مقاله | ||
مقام معظم رهبرى حضرت آیة الله العظمى خامنهاى:
امروز دشمن اسلام و مسلمین، دو خصوصیت دارد که در طول تاریخ این دو خصوصیت را نداشته است. یکى این که بشدت به مال، به سیاست، به تبلیغات، به انواع و اقسام و ابزارهاى اثرگذارى و نفوذ و ضربه زدن، مجهز است. دشمن اسلام کیست؟ جبهه استکبار، از صهیونیسم تا آمریکا، تا کمپانیهاى نفتى، تا قلم به مزدهاى روشنفکرهایى که براى آنها کار مىکنند، در سرتاسر جهان مجهزند. هیچ وقت جبهه مقابل اسلام، این قدر به همه ابزارها مجهز نبوده است. خصوصیت دیگر این است که، همین جبهه مجهز، امروز نسبت به خطرى که اسلام براى او دارد و بیدارى اسلامى براى او به وجود مىآورد، بشدت حساس است و این حساسیت، ناشى از این است که مىبیند اسلام مىتواند از مرز یک توصیه اخلاقى فراتر برود و در موضع یک فکرى که یک نظامى را به وجود مىآورد، ظاهر بشود. دشمنان اسلام دیدند که اسلام توانست یک انقلاب به وجود بیاورد، دیدند که اسلام توانست یک نظام مستقر و پایدار به وجود بیاورد، دیدند که اسلام توانست یک ملت را به خودآگاهى برساند، آنها را از حالت هزیمت روحى، به استقرار و اتکا به نفس و اعتزاز به خود و دین خود تبدیل کند و برساند، دیدند که اسلام مىتواند یک ملت را آنقدر مقتدر و قوى کند، که همه آن ابزارهایى که گفتیم، در مورد این ملت بىاثر و کند بشود. در دنیاى اسلام، هر گروهى که به دنبال اصلاح محیط، جامعه و کشور خود مىباشد، به اسلام متمسک مىشود. قبل از پیروزى اسلام در ایران، در کشورهاى مختلف، گروههایى که مىخواستند اصلاحطلبى را شعار خود بکنند، به مارکسیسم یا به ناسیونالیسمهاى تند متمسک مىشدند، ولى امروز در کشورهاى اسلامى که نگاه کنید، روشنفکران، جوانان، روحانیون، دانشگاهىها و گروههاى مختلف مردم، اگر داعیه اصلاح داشته باشند، متمسک به اسلام مىشوند. این توانایى و ظرفیت بالاى اسلام است، اینها را دشمن دارد مىبیند، لذا حساس شده است. بهترین وسیلهاى که این دشمن دارد، این است که بین مسلمین، اختلاف ایجاد کند، بخصوص بین آن بخشهایى که مىتوانند به دیگر مسلمین، الهامبخش باشند و دیگران، فاصله ایجاد کند. شما ببینید امروز در کشورهاى مختلف اسلامى، چقدر پول، از دلارهاى نفتى و غیر آن، خرج مىشود، براى این که کتاب بنویسند و عقاید عجیب و غریب را به شیعه نسبت بدهند! تقریباً هفده سال بعد از پیروزى انقلاب و نظام جمهورى اسلامى، تنها ابرقدرت مدعى ابرقدرتى در دنیا، در مصاف سیاسى و اقتصادى با جمهورى اسلامى، وادار به عقب نشینى شد... این مسأله از چشم تحلیلگران استکبار جهانى پوشیده نیست. اقتدار اسلام خودش را نشان مىدهد.(74/5/25)
دولت و مردم
“آقاى رئیس جمهور و سایر دست اندرکاران و دولتمردان در جمهورى اسلامى باید بدانند که ملت شریف ایران بر همه آنان محبت و منت دارند، چرا که این ملت فداکار است که در اول انقلاب با نثار خون جوانان خود و زحمات طاقتفرسا پیروزى را به دست آورد و همه را از زندانها و تبعیدها و انزواها و اختناقها نجات داد و حکومت را از ستمگران باز ستاند و به آنان تحویل داد و همین ملت است که از اول پیروزى تاکنون در صحنه بوده و... بر همه ماها و شماها حق دارند و همه مىبایست دین خود را به آنان ادا کنیم و در خدمت ملت خصوصاً مستضعفین که سنگینى این جمهورى به دوش آنان بوده و بدون کوچکترین توقعى در خدمت اسلامند، با جان و دل کوشا باشیم.”(60/7/17) “و من کراراً به آقایان عرض کردهام و حالا هم باز تکرار مىکنم که خدمتگزار باشید به این ملتى که آن دستهاى خیانتکار را قطع کرد و این امانت را به شما سپرد. شما الآن امانت بزرگى از دست این ملت تحویل گرفتید و مقتضاى امانتدارى این است که آن را بطور شایسته حفظ کنید و بطور شایسته به نسل آینده و دولتهاى آینده تحویل بدهید، و مادامى که این طور باشید ملت پشت شماست و مادامى که همراه شما باشد هیچ آسیبى به شما و به کشور نمىرسد. یکى از انگیزههایى که دیکتاتورى پیش مىآورد این است که دیکتاتورها مىبینند ملت همراهشان نیست، اعمال دیکتاتورى مىکنند. یکى از انگیزههاست البته، انگیزههاى دیگر هم دارد. اگر چنانچه ملتها همراه دولت باشند، وجهى پیدا نمىکند که دیکتاتورى بکنند با ملت خودشان، مجهز مىشوند براى کسانى که به آنها حمله مىکنند.”(62/6/7) “مطلب دیگر این است - که خوب شما هم مىدانید - که مردم این دولت را و این جمهورى را بپا کردند و آن هم، نه همه مردم؛ این مردم پابرهنه، این بازارى و این متوسّطین و این محرومین. فشار روى اینها بوده است؛ یعنى، فشار انقلاب روى دوش این محرومین بوده. - شما -، اگر در خیابانها، در تظاهراتى که مردم کردند در زمان رژیم سابق و بعد از او در اوایل انقلاب، اگر یک کسى بررسى کرده بود، مىدید که دربین اینها از آنهایى که مرفهاند چند نفرند و محرومین چقدرند؟ محرومیناند که این کار را کردند. بنابراین، دولت شما دولت محرومین است؛ یعنى، باید براى محرومین کار بکنید... . آزادى مردم نباید سلب بشود، دولت باید نظارت بکند، مثلاً، در کالاهایى که مىخواهند از خارج بیاورند مردم را آزاد بگذارند، آن قدرى را که مىتوانند؛ هم خود دولت بیاورد، هم مردم. لکن دولت نظارت کند در این که یک کالاهایى که برخلاف مصلحت جمهورى اسلامى است، برخلاف شرع است، آنها را نیاورند. این، نظارت است. همچو نیست که آزادشان کنید که فردا بازارها پر بشود از آن لوکسها و از آن بساطى که در سابق بود.”(63/6/4) “و اما ... چون هفته دولت است یک کلمه هم با آقایان راجع به این معنا صحبت کنم. ما باید در سنجشهامان روى هم مطلب را بریزیم و حساب کنیم، یک نقطه را اگر بخواهیم نظر بکنیم ممکن است این نقطه ما را به خطا بکشاند، یک نقطه دیگر را نگاه کنیم باز همین طور، ما باید عملکرد دولت را روى هم رفته حساب کنیم، ببینیم که آیا این دولت در این مدتى که در جنگ بوده است و در محاصره اقتصادى بوده است و مخالفت همه قوتهاى بزرگ دنیا بوده است. این دولت موفق بوده است روى هم رفته یا نه؟ بىانصافى است که ما بگوییم موفق نبوده، بىانصافى است که ما بگوییم که دولت کار ازش نیامده. خوب! کارهاى بزرگى کردهاند.” (65/6/8)
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 69 |