تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,316 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,995,527 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,706,849 |
اسناد دبیرستان حکیم نظامی و دبیرستان صدوق قم در آینۀ نقد | ||
آینه پژوهش | ||
مقاله 10، دوره 28، شماره 165، شهریور 1396، صفحه 125-130 اصل مقاله (417.85 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22081/jap.2017.65225 | ||
نویسندگان | ||
نیره خداداد شهری؛ حسین احمدی رهبریان | ||
تاریخ دریافت: 10 بهمن 1396، تاریخ پذیرش: 10 بهمن 1396 | ||
چکیده | ||
دو کتاب «اسناد دبیرستان حکیم نظامی » و «دبیرستان صدوق قم »، کتابهایی در زمینه بازنشر اسناد آموزشی کشور و حاصل تاش رضا باقریان موحد می باشند که توسط بنیاد قم پژوهی منتشر شده و دربردارنده اسناد دو دبیرستان با قدمت قم هستند. تأمل در این اسناد تاریخی علمی می تواند موجب آشنایی با تاریخچه آموزش و پرورش در ایران بخصوص در شهر قم شود. همچنین می تواند نگرش دینی علمی مجریان تعلیم و تربیت در آن روزگار را بهتر آشکار سازد. نویسندگان در نوشتار حاضر در تلاشند این دو کتاب را در بوته نقد و بررسی قرار دهند. | ||
کلیدواژهها | ||
دبیرستان حکیم نظامی؛ دبیرستان امام صادق قم؛ دبیرستان صدوق قم؛ اسناد آموزشی؛ رضا باقریان موحد؛ نقد کتاب | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Criticizing the Documents of Hakīm Nizāmi High School and Sadūq High School in Qom | ||
نویسندگان [English] | ||
Naiere Khodādād Shahri؛ Hussein Ahmadi Rahbariān | ||
چکیده [English] | ||
Hakīm Nizāmi High School and Sadūq High School in Qom, compiled by Rezā Bāqeriān Movahhed and published by Qom Research Institute, are two books on educational documents of the country. These two books include the documents of two old high schools in Qom. Reflecting on these historical scientific documents can acquaint us with the history of education in Iran, especially in Qom. It can also reveal the scientific religious attitude of educators back then. The authors in the present paper are trying to review the mentioned books. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Hakīm Nizāmi High School, Sadūq High School in Qom, Imam Sādiq high school in Qom, educational documents, Rezā Bāqeriān Movahhed, book review | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 307 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 301 |