تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,387 |
تعداد مقالات | 34,316 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,993,274 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,705,429 |
بازخوانی انتقادی از کتاب «آشنایی با دانش نحو » | ||
آینه پژوهش | ||
مقاله 8، دوره 28، شماره 166، آبان 1396، صفحه 93-103 اصل مقاله (452.95 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22081/jap.2017.65236 | ||
نویسنده | ||
جواد آسه | ||
تاریخ دریافت: 10 بهمن 1396، تاریخ پذیرش: 10 بهمن 1396 | ||
چکیده | ||
یکی از راه های بهینه سازی آموزش دانش ها، کارآمد و روزآمد سازی متن های آنهاست. در حوزه علمیه تولید متن های آموزشی جدید چندسالی است که در کانون توجه قرار گرفته و دفتری با نام دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه تأسیس شده است. کتاب «آشنایی با دانش نحو » یکی از متن های تولیدی این دفتر در حوزه دانش نحو است. در این مقاله ساختار این کتاب از نظر بیان مقدمه، ترتیب قواعد و تبویب باب ها و محتوای آن از نظر تعاریف، محتوای درس ها و تمرینات با استفاده از روش تحلیلی- توصیفی نقد و بررسی شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
نحو؛ «آشنایی با دانش نحو »؛ ساختار؛ محتوا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Critical Review of Getting Familiar with the Knowledge of Syntax | ||
نویسندگان [English] | ||
Javād Āse | ||
چکیده [English] | ||
One of the ways to improve the ways of teaching knowledge is to make the texts more efficient and up-to-date. In the seminary school, the production of new educational texts has been at the heart of attention for several years, and an office has been established under the name of the Office of Compiling the Educational Texts of the Seminary Schools. Getting Familiar with the knowledge of Syntax is one of the texts produced by this office in the field of syntax. Using an analytical-descriptive method, the following paper is going to study and criticize the structure of this book in terms of presenting the introduction, the order of the rules, as well as classifying the chapters, and the content of the book in terms of definitions, the content of the lessons, and the exercises. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Syntax, Getting Familiar with the Knowledge of Syntax, structure, content | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 370 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 488 |