تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,414 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,363 |
نقد و بررسی کتاب «درسنامه نحو» | ||
آینه پژوهش | ||
مقاله 9، دوره 29، شماره 169، اردیبهشت 1397، صفحه 127-138 اصل مقاله (493 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22081/jap.2018.65656 | ||
نویسنده | ||
جواد آسه | ||
تاریخ دریافت: 14 خرداد 1397، تاریخ پذیرش: 14 خرداد 1397 | ||
چکیده | ||
یکـی از راه هـای بهینـه سـازی آمـوزش دانـش هـا، کارآمـد و روزآمـد سـازی متـن هـای آموزشـی آنهاسـت. در حـوزه علمیـه تولیـد متـن هـای آموزشـی چندسـالی اسـت کـه در کانـون توجـه قـرار گرفتـه و دفتـری بـا نـام دفتـر تدویـن متـون درسـی حـوزه هـای علمیـه تأسـیس شـده اسـت. کتـاب «درسـنامه نحـو» یکـی از متـن هـای تولیـدی ایـن دفتـر در حـوزه دانـش نحـو اسـت. در ایـن مقالـه سـاختار ایـن کتـاب از نظـر بیـان مقدمـه، ترتیـب بیـان قواعـد و تبویــب و محتــوای آن از نظــر تعاریــف و تمرینــات بــا اســتفاده از روش تحلیلــی- توصیفــی نقـد و بررسـی شـده اسـت. | ||
کلیدواژهها | ||
نحو؛ «درسنامه نحو؛ » ساختار؛ محتوا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Critical Review of Getting Familiar with the Knowledge of Syntax | ||
نویسندگان [English] | ||
Javād Āse | ||
چکیده [English] | ||
One of the ways to improve the ways of teaching is to make the texts more efficient and up-to-date. In the seminary school, the production of new educational texts has been at the heart of attention for several years, and an office has been established under the name of the Office of Compiling the Educational Texts of the Seminary Schools. Getting Familiar with the knowledge of Syntax is one of the texts produced by this office in the field of syntax. Using an analytical-descriptive method, the following paper is going to study and criticize the structure of this book in terms of presenting the introduction, the order of the rules, as well as classifying the chapters, and the content of the book in terms of definitions, the content of the lessons, and the exercises. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Syntax, Getting Familiar with the Knowledge of Syntax, structure, content | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 330 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 960 |