تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,387 |
تعداد مقالات | 34,316 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,989,736 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,703,457 |
اصول و موانع اخلاقی تبلیغ دانشآموزی | ||
فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی | ||
مقاله 6، دوره 14، شماره 29 - شماره پیاپی 51، خرداد 1397، صفحه 75-99 اصل مقاله (361.63 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22081/jare.2018.50226.1196 | ||
نویسنده | ||
علیرضا زکیزاده رنانی* | ||
دکتری شیعهشناسی، محقق و پژوهشگر | ||
تاریخ دریافت: 02 اسفند 1396، تاریخ بازنگری: 30 شهریور 1397، تاریخ پذیرش: 10 اردیبهشت 1397 | ||
چکیده | ||
پرورش استعدادهای آدمی تا اندازۀ زیادی درگرو دستیابی به فضایل عالی اخلاقی است. این امر دربارۀ قشر دانشآموز اهمیتی دوچندان دارد. بیتردید، دانشآموزانی که به تعهدات اخلاقی پایبند باشند، در آینده ضامن امنیت جامعه خواهند بود. طلاب حوزههای علمیه براساس رسالت خود، در کنار تحصیل متون دینی و تهذیب اخلاق، وظیفه دارند از راه تبلیغ این قشر باارزش را با معارف دینی و روشهای تربیت نفس آشنا کنند. در این نوشتار برآنیم، با روش توصیفی ـ تحلیلی، اصول اخلاقی تبلیغ کارآمد را برای جلب دانشآموزان بازگو و عوامل آسیبزای آن را بیان کنیم. نتایج پژوهش بیانگر آن است که مبلّغ در امور دانشآموزی باید اصول مهمی همچون خوشخُلقی و خیرخواهی، تناسب، توان برقراری ارتباط، خوب گوشدادن و ارتقای سطح علم و تجربه را رعایت کند و از موانع و عوامل آسیبزای مربوط به خود، محیط و سازمانهای وابسته آگاهی یابد. | ||
کلیدواژهها | ||
تبلیغ؛ اصول؛ تربیت اخلاقی؛ دانشآموزان؛ مشکلات | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 423 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 273 |