تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,223 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,140 |
رستگاری در پاییزه بازار | ||
پیام زن | ||
مقاله 8، دوره 27، شهریور (315)، شهریور 1397، صفحه 24-25 | ||
نوع مقاله: مهارت | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22081/mow.2018.66354 | ||
تاریخ دریافت: 25 دی 1397، تاریخ پذیرش: 25 دی 1397 | ||
اصل مقاله | ||
ذهن تکانی در خرید ملزومات مدرسه
کیف مشخصات لازم برای کیف خوب مدرسه - سبک باشد. - بهراحتی قابل شستن باشد. - چند جیب داشته باشد و وسایل در آن، بهراحتی قابل تفکیک باشند. - بند و اتصالاتش، از کیفیت و استحکام خوبی برخوردار باشند. - رنگ روشن مثل سفید، کرم و آبی آسمانی نباشد (چون طی چند روز مصرف، چرکمرده خواهد شد که اغلب با شستوشو برطرف نمیشود. رنگهای گرم و شاداب مثل قرمز، زرشکی، و آبی فیروزهای گزینههای خوبی برای رنگ کیف مدرسه است). - کیف مدرسهی چرخدار، وزن زیادی دارد و اصولاً چرخ آن زود آسیب میبیند. لذا این دسته کیفها، برای دانشآموزان سرویسی و دانشآموزانی که مسیر پیادهروی همواری ندارند، هرگز توصیه نمیشود. - ابعاد کیف، متناسب با اندازهی کتابهای درسی باشد. همانطور که ابعاد کم برطرفکنندهی نیاز فرد نیست، ابعاد خیلی بزرگ نیز، دستوپاگیرند و دردسرهای خاص خود را دارد. - با مقداری حوصله و سلیقه، میتوان در خانه کیف مدرسه یا جامدادیهای پارچهای خوبی تهیه کرد. - بهترین وسیله برای حجم سنگین وسایل، کولهپشتیست که وزن بار به اعضای بدن تقسیم میشود و آسیب کمتری به اسکلت بدن میزند. - کیفهایی از جنس سنتی (طرح گلیم و جاجیم)، جنس خیلی خوب برای کیف مدرسه هستند. سبکی، رنگبندی زیبا، جنس پارچهی محکم و... باعث میشود این نوع کیفها مدتها استفاده شود.
کفش دانشآموز ساعات زیادی را با کفش میگذراند. پس ملاحظهی برخی موارد نقش بسیاری در سلامت فرد دارد. - اگر فضای کلاسها مفروش است و دانشآموز باید برای ورود به کلاس کفش را دربیاورد، مهمترین گزینه در انتخاب کفش، سهولت درآوردن و پوشیدن آن است. - کفشهای جلوباز، گزینهی خوبی برای کفش مدرسه نیستند؛ چون در روزهای بارانی، دردسرهای خاصی دارند. - حتماً کف کفش باید عاج مناسب برای راهرفتن در مکانهای خیس را داشته باشد، تا فرد بهراحتی نلغزد. - کفی داخلی کفش، نباید یکدست صاف باشد، بلکه باید تاحدودی متناسب با گودی کف پا باشد، تا هم به فرم پا آسیب نزند و هم خستگی کمتری ایجاد کند. - جنس کفش، پارچهای ساده نباشد و تاحدی ضدآب باشد. - کفش، تنگ یا گشاد نباشد؛ چون از یکسو سبب درد و خستگی مضاعف میشود و از سوی دیگر، با توجه به نرم و منعطفبودن اسکلت کودکان، آسیبهای جبرانناپذیری به فرد میزند. - کفش نوعی باشد که بهراحتی طی راهرفتن، از پا درنیاید. - در صورت لزوم، از کفیهای طبی برای داخل کفش استفاده شود. جوراب - دانشآموز ملزم شود که هر روز یکجفت جوراب تمیز بپوشد. - بلندی جوراب بهنحوی باشد که مچ پا را بهخوبی بپوشاند و گرم نگهدارد. - برای فصول سرد، جورابهای حولهای گزینهی ایدئالی هستند؛ ولی باید دقت داشت که بهدلیل ضخامتی که دارند، اندازهی کفش نیز باید با آن متناسب باشد.
البسه - جنس لباس طوری باشد که در چند ساعت استفاده، خستهکننده و عذابآور نشود. لباسهای تنگ و نایلونی، گزینهی مناسبی برای لباس مدرسه نیستند. - سهولت در پوشیدن و درآوردن لباس بسیار مهم است. - با توجه به اینکه اکثر دانشآموزان طی سال تحصیلی رشد میکنند، اندازهی لباس در ابتدای سال آنقدر چسبان و کوتاه نباشد که در اواسط سال بلااستفاده شود. - شلوارهای فاقکوتاه، تنگ، چنددکمه و...، گزینهی مناسبی برای شلوار مدرسه نیستند. - جنس لباس، باید کیفیت مناسب برای مصرف چندماهه را داشته باشد. - طراحی آستین مانتوهای دخترانه، باید بهنحوی باشد که در حرکات مختلف، دستوپاگیر نشود. - با خلاقیت و سلیقه، میتوان لباس مدرسه را در خانه دوخت.
سخنی با مدیران در چند سال اخیر، معمول شده که بیشتر مدارس لباس فرم خاص برای دانشآموزان مشخص میکنند و خانوادهها نیز، باید حتماً برای تهیهی آن از طریق مدرسه هزینه کنند. چند پیشنهاد برای مدیریت بهتر: - لباس فرم مدرسه برای همهی پایههای تحصیلی و طی سالهای مختلف، شکلی ثابت داشته باشد تا افراد برای هر سال، ملزم به هزینه نباشند و اگر فردی توانسته لباسش را طی یک سال خوب نگهدارد، برای سال بعد استفاده کند؛ - اندازهی قد لباس، بهنحوی طراحی شود که امکان بلندترکردن آن فراهم باشد؛ - میتوان نوع لباس فرم را بهنحوی ساده و زیبا طراحی کرد که مادران هنرمند و علاقهمند بتوانند شخصاً آن را بدوزند.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 101 |