تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,322 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,276 |
آسیب شناسی محتوایی بازی های رایانه ای | ||
فصلنامه ره توشه | ||
مقاله 7، دوره 1441، شماره 98محرم ویژهنامه خانواده، 1398، صفحه 89-102 اصل مقاله (456.62 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22081/rt.2019.67449 | ||
نویسنده | ||
علی کاظمی* | ||
پژوهشگر علوم ارتباطات | ||
تاریخ دریافت: 04 آبان 1398، تاریخ پذیرش: 04 آبان 1398 | ||
چکیده | ||
اسلام درباره نحوه انتخاب دوست، شرایط دوست خوب، شیوه ارتباط با دوست و... روایات و رهیافتهای بسیاری دارد. امام علی ع فرموده است: «إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَةَ الْفُسَّاقِ فَإِنَّ الشَّرَّ بِالشَّرِّ یَلْحَقُ:[1] از نشست و برخاست با فاسقان بپرهیز که شر به شر میپیوندد». بازیهای رایانهای را میتوان مصداقی از همنشین دانست؛ زیرا در جهان امروز که تکنولوژی حرف اول را میزند، کودکان و نوجوانان زمان بسیاری را صرف بازیهای رایانهای، یا همان دوست الکترونیک خود میکنند. بر همین اساس سیاستمداران غربی برای القای اهداف سلطهگرانه خود و تخریب باورها و ارزشها و نیز سلامت ذهن و روح کودکان و نوجوانان، بهویژه جهان سوم و کشورهای مسلمانان از بازیهای رایانهای استفاده میکنند. ساخت بیرویه بازیهای رایانهای بهویژه بازیهای بسیار خشن و آسیبرسان که با تبلیغات بسیار در رده پرطرفدارترین بازیهای جهان قرار میگیرند، شاهدی بر این مدعاست. در این مقاله ضمن تحلیل محتوایی بازیهای رایانهای مشهور، به بررسی برخی از آسیبهای حاصل از انجام این بازیها پرداخته میشود. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 402 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 116 |