تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,388 |
تعداد مقالات | 34,317 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,016,445 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,718,385 |
نظام دانشآموختگی جامعةالمصطفی بر مبنای الگوی تحلیلی زنجیره ارزش | ||
مطالعات فرهنگی اجتماعی حوزه | ||
دوره 3، شماره 6، دی 1398، صفحه 79-105 اصل مقاله (12.33 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22081/scs.2019.69608 | ||
نویسندگان | ||
محمدحسین هاشمیان* 1؛ روح اله دهقانی2 | ||
1عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) | ||
2عضو هیات علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه | ||
تاریخ دریافت: 02 اسفند 1399، تاریخ پذیرش: 02 اسفند 1399 | ||
چکیده | ||
مراکز آموزشی برای دستیابی به ارزش نهایی و تکمیل فرایندی که به تولید ارزش نهایی میانجامد، باید برای پس از پایان تحصیل و دانشآموختگی دانشپژوهان خود نیز اندیشه و برنامه داشته باشند تا هدف و غایت مورد نظر خود را در تحول علم، فرهنگ و جامعه تأمین کنند. جامعهالمصطفی بهعنوان یگانه مرکز آموزش عالی که با ماهیت حوزهای در جغرافیای جهانی فعالیت دارد نیز با توجه به این ابعاد خود شامل «آموزش عالی»، «حوزه» و «محیط جهانی» باید به حوزه «مدیریت دانشآموختگی» بپردازد تا ارزش نهایی مورد نظر خویش را در جوامع بیافریند. همین موضوع، مسئله پژوهش حاضر قرار گرفت و به این سؤال پرداخته شد که «یک نهاد "علمی، حوزهای و بینالمللی" بهمنظور تحقق اهداف و رسالتهای خود، با کدام "نظام دانشآموختگی" میتواند زنجیره ارزش فعالیتهایش را کامل کند؟» برای پاسخ به این سؤال، پس از تحلیل ادبیات نظری سه بُعد یادشده، با استفاده از چارچوب تحلیلی «زنجیره ارزش» نظام دانشآموختگی پیشنهادی تشریح شده است. جمعبندی چارچوب مفهومی این رساله را میتوان با استعاره «درخت طیبه یا پاک» نشان داد که با اصل و محور ثابت، شاخههای متنوع و میوههای همیشگی دارد. بر این اساس، فعالیتهای اصلی این نظام، شامل مدرسه دانشآموختگان، شبکهسازی، رشد و کارآفرینی، توسعه اخلاقی و فرهنگی و پرورش رهبران شناساییشده، و فعالیتهای پشتیبان یا حمایتی شامل اطلاعرسانی، حمایت معیشتی و مالی، رصد، پایش و مدیریت راهبردی، حمایت حقوقی ـ امنیتی، منابع انسانی و فناوری است. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشآموخته؛ نظام دانشآموختگی؛ زنجیره ارزش؛ و طراحی نظام | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The cultural role of the government from the perspective of Imam Khomeini | ||
نویسندگان [English] | ||
seyed mohammadhosein Hashemiyan1؛ Ruhollah Dehghani2 | ||
چکیده [English] | ||
What role or roles should the government play in the field of culture? Part of the answer to this question depend on the ideology that governs political systems. In this regard, the intellectual frameworks and basic views of political systems can be examined Which is in short or detailed in their documents such as the constitution or the views of their leaders. The present article, following the answer to the question posed within the framework of the Islamic Republic, focuses on the views of the late Imam; Because he, as the founder of the Islamic Republic, in addition to theorizing, has also been responsible for structural design and its guidance and leadership Or has played a role in its processes, and therefore, referring to his thought, in determining the domains and areas of role-playing of the institutions of the system, is an inevitable necessity. In this regard, the views of the Imam in the two books of Velayat-e-Faqih and Sahifa, Both have the ability to express and explain political issues and community management And the former is mainly concerned with governmental thought, and the latter contains their cultural ideas has been studied and explored by analytical method. The analysis of the information contained in the studied texts indicates five central concepts, such as the roles of the Islamic State in the field of culture.These are: conceptual definition and delimitation of culture, cultural guidance and leadership, society -centered culture, cultural policy-making and cultural supervision and monitoring. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Government, Culture, Cultural Guidance, Cultural Excellence, Imam Khomeini | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 374 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 191 |