
تعداد نشریات | 54 |
تعداد شمارهها | 2,427 |
تعداد مقالات | 34,796 |
تعداد مشاهده مقاله | 13,501,522 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,920,609 |
فلسفه حکمرانی مهدوی | ||
جامعه مهدوی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22081/jm.2025.71050.1107 | ||
نویسنده | ||
حسین الهی نژاد* | ||
مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی | ||
تاریخ دریافت: 21 بهمن 1403، تاریخ بازنگری: 26 اسفند 1403، تاریخ پذیرش: 21 اسفند 1403 | ||
چکیده | ||
بطور کلی همه حوزه های مطالعاتی نو و جدید با سه مولفه مهمی به نام «تولید ادبیات مساله» ، «کشف مساله» و «حل مساله» روبرو هستند. یعنی در موضوعات و مسائل نوپدید به طور سلسله مراتبی ابتدا به تولید ادبیات بحث که همان تولید دانش است مبادرت می شود و بعد از تولید دانش به دنبال کشف مساله و بعد از کشف مساله به انجام حل آن مساله اقدام می شود. بر این اساس ضرورت دارد برای حکمرانی مهدوی که یک موضوع جدید و نوپدید و فاقد عقبه های مطالعاتی است به تولید ادبیات بحث و تولید دانش در قالب فلسفه حکمرانی مهدوی اقدام شود. فلسفه حکمرانی مهدوی به عنوان فلسفه مضاف به امور شناخته می شود. زیرا بطور کلی در فلسفه مضاف اگر متعلق فلسفه، حوزه دانشی و علمی باشد، فلسفه مضاف به علوم و اگر یک امر حقیقی و عینی باشد فلسفه مضاف به امور است. از آنجائی که حکمرانی مهدوی به عنوان یک حوزه علمی و دانشی مطرح نبوده بلکه به عنوان یک امر و حقیقت عینی مطرح می باشد پس به عنوان فلسفه مضاف به امور نامگذاری می شود. در فلسفه حکمرانی مهدوی به مسائلی پرداخته می شود که اولا؛کلی باشند نه جزئی، ثانیا؛ بیرونی باشند نه داخلی، و ثالثا؛ مربوط به کل حکمرانی مهدوی باشند نه مربوط به برخی موضوعات حکمرانی مهدوی. مثل مبانی حکمرانی مهدوی، اهداف حکمرانی مهدوی، روش حکمرانی مهدوی، انواع حکمرانی مهدوی، چالش های حکمرانی مهدوی و... که لازم و ضروری است . | ||
کلیدواژهها | ||
حکمرانی مهدوی؛ فلسفه حکمرانی مهدوی؛ فلسفه مضاف به علوم؛ فلسفه مضاف به امور؛ رویکرد پسینی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Mahdavi's philosophy of governance | ||
نویسندگان [English] | ||
حسین الهی نجاد | ||
مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی | ||
چکیده [English] | ||
In general, all new and new fields of study face three important components called "Problem Literature Production", "Problem Discovery" and "Problem Solving". That is, in new topics and issues, first, the production of discussion literature, which is the production of knowledge, is started in a hierarchical manner, and after the production of knowledge, the problem is discovered, and after the problem is discovered, the problem is solved. On this basis, it is necessary for the rule of Mahdavi, which is a new and emerging subject and has no study obstaclesTo produce discussion literature and produce knowledge in the form of Mahdavi's philosophy of governance. Mahdavi's philosophy of governance is known as the philosophy of addition to affairs. Because in general, in philosophy, if it belongs to philosophy, the field of knowledge and science, philosophy is added to sciences, and if it is a real and objective matter, philosophy is added to affairs. Since Mahdavi governance is not considered as a field of science and knowledge, but rather as an objective matter and truth, then it is named as a philosophy added to affairs. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Mahdavi governance, philosophy of Mahdavi governance, philosophy added to sciences, philosophy added to affairs, posterior approach | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5 |